بررسی عوامل مؤثر بر درک کاربران از کتابخانه ‏های دیجیتالی (مطالعه موردی: کتابخانه دیجیتالی دانشگاه علامه طباطبائی)

حسین ادبی فیروزجاه؛ حمیدرضا رادفر

دوره 6، شماره 21 ، دی 1398، ، صفحه 71-89

https://doi.org/10.22054/jks.2019.46522.1251

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی عوامل مؤثر بر درک کاربران از کتابخانه ‏های دیجیتالی با تأکید بر کتابخانه دیجیتالی دانشگاهی علامه طباطبائی بود. روش پژوهش، از نوع توصیفی- تحلیلی و به لحاظ هدف کاربردی بود. همه دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی جامعه آماری این پژوهش را تشکیل می ‏دهند (18000 دانشجو) که از این بین 378 دانشجو با استفاده از جدول کرجسی ...  بیشتر

بررسی تأثیر سواد دیجیتالی بر افزایش سطح علمی دانشجویان تربیت بدنی

حسین ادبی فیروزجاه؛ مسعود یمینی فیروز؛ مینا یمینی فیروز

دوره 5، شماره 14 ، اردیبهشت 1397، ، صفحه 119-137

https://doi.org/10.22054/jks.2018.36586.1203

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر به بررسی تأثیر سواد دیجیتالی بر افزایش سطح علمی دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه شمال می‌پردازد. روش پژوهش: روش انجام تحقیق حاضر، توصیفی- تحلیلی از نوع پیمایشی بوده و به لحاظ هدف کاربردی است. جامعه‌ی آماری این تحقیق را دانشجویان رشته تربیت بدنی دانشگاه شمال تشکیل می‌دهند که 120 دانشجو به روش نمونه گیری تصادفی ساده و در ...  بیشتر

ارزیابی کاربردپذیری کتابخانه های دیجیتالی در دانشگاه های دولتی شهر تهران

علی جلالی دیزجی؛ مهدی علیپور حافظی؛ حسین ادبی فیروزجاه

دوره 4، شماره 10 ، اردیبهشت 1396، ، صفحه 61-80

https://doi.org/10.22054/jks.2017.5078.1038

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف کاربردپذیری کتابخانه ­های دیجیتالی دانشگاه­های دولتی شهر تهران، دانشگاه­های شریف، امیرکبیر و تهران،انجام شد. این پژوهش، پیمایشی از نوع ارزیابی بود و برای بررسی وضعیت معیارهای کاربردپذیری کتابخانه های دیجیتالی دانشگاه های دولتی شهر تهران شامل معیارهای کاوش، راهبری، چارچوب فرم­ها، وضوح و قابلیت مرور، بهینه ...  بیشتر