تجربه دانشجویان دانشگاه سمنان درآموزش مجازی

رحمان معرفت

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 15 اسفند 1401

https://doi.org/10.22054/jks.2023.70304.1539

چکیده
  هدف پژوهش حاضر ارائه تجربه دانشجویان دانشگاه سمنان در آموزش مجازی است. بیماری کووید 19 زمینه ساز استفاده گسترده از ظرفیت های فضای مجازی در آموزش شد اما آماده نبودن دانشجویان، چالش هایی برای آنان به همراه داشته است. این پژوهش به عنوان یک پژوهش کیفی، به دنبال شناخت حداکثری تجربه دانشجویان دانشکده روان‌شناسی دانشگاه سمنان است که در مواجهه ...  بیشتر

شناسایی عوامل هم‌‌کنش‌پذیری سیستم‌های اطلاعات دانشگاهی در ایران (پژوهشی آمیخته در دانشگاه آزاد اسلامی)

مهرداد مهرداد امیدیان باورصاد؛ فاطمه نوشین فرد؛ محمد رضا فرهاد پور

دوره 10، شماره 34 ، فروردین 1402، ، صفحه 179-224

https://doi.org/10.22054/jks.2022.70693.1544

چکیده
  هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل هم‌‌کنش‌پذیری سیستم‌های اطلاعات دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی بوده است. روش پژوهش بر اساس هدف از نوع کاربردی و بر اساس روش گردآوری داده‌ها آمیخته با رویکرد اکتشافی است. ابتدا از روش کیفی با استفاده از مطالعات کتابخانه‌ای و مرور پیشینه‌های در حوزه هم‌کنش‌پذیری نسبت به استخراج شاخص‌های مختلف و ...  بیشتر

بررسی عوامل استقرار مدیریت دانش در آموزش‏ و پرورش با استفاده از تکنیک‏ های داده‏ کاوی (مورد مطالعه: اداره آموزش ‏و پرورش شهرستان دورود)

علی بهلولی؛ منصور اسماعیل پور؛ علیرضا اسلامبولچی

دوره 7، شماره 22 ، فروردین 1399، ، صفحه 1-24

https://doi.org/10.22054/jks.2020.50545.1294

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی عوامل استقرار مدیریت دانش در آموزش ‏و پرورش شهرستان دورود با استفاده از تکنیک ‏های داده ‏کاوی بوده است. پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی است. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان اداری مدیریت آموزش ‏و پرورش شهرستان دورود که تعداد آن‌ها 155 نفر بود. ضریب پایایی پرسشنامه مورداستفاده از طریق آلفای کرونباخ 90/0؛ و از ...  بیشتر

درنگی بر استفاده از اینترنت اشیاء و ارائه الگوی کاربرد آن در کتابخانه‌های دانشگاهی

امیررضا اصنافی؛ شیما مرادی؛ سحر رضوی

دوره 6، شماره 19 ، تیر 1398، ، صفحه 89-113

https://doi.org/10.22054/jks.2019.44312.1235

چکیده
  اینترنت اشیاء توصیفگر وضعیتی است که در آن تعداد زیادی از دستگاه‌ها (اشیاء) توسط حسگرهایی از طریق اینترنت به هم متصل می‌شوند. هدف: هدف از پژوهش حاضر مطالعۀ نگرش کتابداران کتابخانه‌ مرکزی دانشگاه‌های سطح یک کشور درباره اینترنت اشیاء و ارائه الگوی کاربرد آن در کتابخانه دانشگاهی بود. روش: پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی بود و ازنظر روش، ...  بیشتر

شناسایی پارامترهای موفقیت‌آمیز پیاده‌سازی انواع فناوری‌های مجازی‌سازی در مراکز داده سازمان‌ها

نیرسادات سیدعلی؛ اسدالله شاه بهرامی

دوره 5، شماره 17 ، بهمن 1397، ، صفحه 39-66

https://doi.org/10.22054/jks.2019.41506.1220

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر، با هدف بررسی عوامل مؤثر بر استفاده از انواع فن‌آوری مجازی‌سازی در مراکز داده برحسب نیاز سازمان‌ها به بررسی فعالیت‌های گسترده سازمان‌ها در پیاده‌سازی انواع مجازی سازها و مطالعه موردی شرکت کیسون می‌پردازد؛ بنابراین ازنظر هدف، یک پژوهش کاربردی محسوب می‌شود. روش: همچنین با توجه به اینکه در این پژوهش از روش‌های ...  بیشتر

عوامل زمینه‌ای استقرار مدیریت دانش (مورد مطالعه سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران

غلامعلی طبرسا؛ احمد صادقی؛ شهاب طلایی شکری

دوره 3، شماره 7 ، تیر 1395، ، صفحه 1-20

https://doi.org/10.22054/jks.2016.7153

چکیده
  عوامل زمینه­ای، نقش کلیدی در استقرار موفقیت آمیز مدیریت دانش در سازمان ها دارد. این تحقیق با مفروض دانستن اینکه مهمترین عوامل زمینه ای استقرار مدیریت دانش در هر سازمان نظام فناوری اطلاعات، فرایند­های دانش و فرهنگ سازمانی است و بهره گیری از این مبانی منجر به استفاده هرچه کامل تر از دانش موجود در سازمان می­شود، در پی تبیین و سنجش ...  بیشتر

شناسایی شاخص‌های مدیریت دانش و وضعیت پیاده‌سازی آن‌ها؛ (مطالعه موردی: دانشگاه کردستان))

قباد رمضانی؛ جمال سلیمی

دوره 2، شماره 5 ، بهمن 1394، ، صفحه 1-24

https://doi.org/10.22054/jks.2016.2695

چکیده
  امروزه دانش و سرمایه‌های فکری سازمان‌ها یکی از مزیت‌های اصلی رقابت محسوب می‌شود و می‌توان اذعان داشت که دانش، قلب اقتصاد جهانی است و این امر مستلزم شناسایی عوامل کلیدی موفقیت و اقدام عملی برمبنای این عوامل تأثیرگذار در مراحل مختلف طراحی و استقرار سیستم مدیریت دانش است. هدف از انجام این پژوهش، شناسایی مؤلفه‌های مدیریت دانش و وضعیت ...  بیشتر

تأثیر ابزارهای فناوری اطلاعات بر اجرای مدیریت دانش در بانک تجارت

قاسم آزادی احمدآبادی؛ زهرا آزادی احمدآبادی؛ اکرم آزادی احمدآبادی

دوره 1، شماره 1 ، دی 1393، ، صفحه 73-90

https://doi.org/10.22054/jks.2014.248

چکیده
  هدف: هدف پژوهش، ارزیابی میزان تأثیر ابزارهای فناوری اطلاعات در اجرای مدیریت دانش در بانک تجارت است. روش: روش پژوهش پیمایشی از نوع همبستگی و ازنظر هدف، کاربردی بوده که بر اساس نظرات 75 کارشناس از بانک تجارت، انجام‌گرفته است. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه‌ی 34 سؤالی بود که با نرم‌افزار آماری SPSS20 مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت. برای تجزیه‌وتحلیل ...  بیشتر

دیدگاه کتابداران درباره زیرساخت فناوری در به کارگیری مدیریت دانش در کتابخانه‌های دانشگاه‌های سراسری شهرستان بابل

زهرا رستمی؛ نسیمه جهانی؛ آزاده علاقمند

دوره 1، شماره 1 ، دی 1393، ، صفحه 91-101

https://doi.org/10.22054/jks.2014.249

چکیده
  هدف: بررسی وضعیت زیرساخت فناوری در سه حوزه مدیریت دانش (گردآوری و ذخیره‌سازی منابع، سازمان‌دهی منابع و اشاعه منابع دانش) در کتابخانه‌های دانشگاه‌های سراسری شهرستان بابل ازنظر کتابداران است. روش: روش پژوهش پیمایشی- توصیفی است و با استفاده از پرسشنامه بر روی 30 کتابدار شاغل در کتابخانه‌های دانشگاه-های سراسری شهرستان بابل صورت گرفته ...  بیشتر