بررسی رابطه‌ی بین مهارت‌های چندزبانگی و رفتار اطلاعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی

ثریا زنگنه؛ امین زارع؛ محمود مرادی

دوره 7، شماره 24 ، مهر 1399، ، صفحه 75-109

https://doi.org/10.22054/jks.2020.54979.1364

چکیده
  هدف پژوهش بررسی رابطه ­ی بین مهارت­ های چندزبانگی و رفتار اطلاعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی است. پژوهش از نوع پژوهش ­های کاربردی است که از لحاظ شیوه­ ی انجام به روش توصیفی-تحلیلی و پیمایشی انجام شد. جامعه ­ی آماری تمام دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی بود که در نیمسال دوم سال تحصیلی 1396-1395مشغول به تحصیل بودند. ...  بیشتر

درآمدی بر رفتار اطلاع‌یابی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و رویکرد آن‌ها در استفاده از منابع اطلاعاتی الکترونیکی (مطالعه موردی: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز)

ناهید خوشیان؛ سعید رضایی شریف آبادی

دوره 6، شماره 18 ، اردیبهشت 1398، ، صفحه 83-108

https://doi.org/10.22054/jks.2019.39314.1214

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر شناسایی رفتار اطلاع­یابی و چگونگی اولویت­دهی و استفاده­ی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد شیراز از منابع اطلاعاتی و ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﻧﻘﺶ ﺑﺮﺧﻲ وﻳﮋﮔﻲﻫﺎی ﺟﻤﻌﻴﺖ­ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن در ﻓﺮاﻳﻨـﺪ اطلاع‌یابی و اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻃﻼﻋﺎﺗﻲ بود.روش پژوهش پیمایشی بود. جامعه پژوهش 298 نفر از دانشجویان ...  بیشتر