مروری بر نظریه ‏های کاربردی در مطالعات مربوط به رفتار اشتراک دانش

فاطمه حمیدی؛ فاطمه نوشین فرد

دوره 6، شماره 21 ، دی 1398، ، صفحه 113-142

https://doi.org/10.22054/jks.2020.49264.1265

چکیده
  این مقاله با هدف درک عمیق از رفتار اشتراک دانش به‌عنوان یک عنصر کلیدی در فرایند مدیریت دانش و عامل بقای سازمان‌ها در عصر حاضر انجام شده است و سعی دارد با تحلیل نظریه ‏های کاربردی در این حوزه به این موضوع بپردازد و نیز نشان دهد چگونه این نظریه ‏ها توانسته ‏اند پژوهش‌های متمایز در زمینه اشتراک دانش را تسهیل نمایند. مقاله حاضر مروری ...  بیشتر

تأثیر عوامل فردی و محیطی بر روی فرایند اشتراک دانش با نقش تعدیل گر تحصیلات

مصطفی جعفری؛ پیمان اخوان؛ سید حجت الله اسحقی

دوره 5، شماره 16 ، آبان 1397، ، صفحه 21-46

https://doi.org/10.22054/jks.2019.33889.1192

چکیده
  موضوع اشتراک دانش یکی از چالش‌های مدیریت دانش است. با توجه به نظریه باندورا عوامل فردی و محیطی و رفتار در ارتباط متقابل با یکدیگر هستند، تأثیر عوامل محیطی و فردی بر نگرش اشتراک دانش و هم‌چنین، تأثیر متغیر تحصیلات به‌عنوان تعدیل گر بین نگرش اشتراک دانش و رفتار اشتراک دانش سنجیده شده است. از نوع کاربردی به روش پیمایشی- همبستگی است. ...  بیشتر