@article { author = {Azimi, Mohammad Hassan}, title = {Studying the status of Shahid Chamran University libraries and information services}, journal = {Knowledge Retrieval and Semantic Systems}, volume = {2}, number = {3}, pages = {117-135}, year = {2015}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2980-8243}, eissn = {2783-1795}, doi = {}, abstract = {purpose: This study examined the status of service delivery in the collection Shahid Chamran University libraries, including school libraries and the central library. Methodology: The methodology used in this study was a survey using a questionnaire based on the standards of academic libraries. Results: The results showed that, overall, the services that libraries subsidies are limited, existing standards as well as away. Conclusion: The study revealed a significant gap libraries with relevant standards in this area are examined. It can be concluded that based on the findings, the study population, the services provided by libraries, mainly traditional and modern developments is less than flavor. Especially those services that are user-oriented spirit and their presence in the library can be the manifestation of progress in services, such as interlibrary loan and information services, or in the library of the study does not provide, or that are incomplete and non-efficient. In total, these libraries, the situation is unfortunately a progressive conditions and there are many. The results of this study, like all studies reviewed show in her background of non-compliance with the demands and expectations of users and offers services defined.}, keywords = {Educational services,public Services,reference services,University of Shahid chamran,the intelligence services}, title_fa = {بررسی وضعیت خدمات عمومی و اطلاعاتی کتابخانه‌های دانشگاه شهید چمران اهواز}, abstract_fa = {هدف: بررسی این پژوهش بررسی وضعیت ارائه خدمات در مجموعه کتابخانه‌های دانشگاه شهید چمران اعم از کتابخانه‌های دانشکده‌ها و کتابخانه مرکزی بود. روش: روش مورداستفاده در این پژوهش پیمایشی بود که با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته بر مبنای استانداردهای کتابخانه‌های دانشگاهی بود. یافته‌ها:  نتایج این بررسی نشان داد که درمجموع، خدماتی که در این کتابخانه‌ها ارائه می‌شوند ضمن محدود بودن، از استانداردهای موجود مرتبط نیز فاصله دارد. نتیجه‌گیری: ازآنجاکه بررسی‌ها حاکی از فاصله قابل‌توجه کتابخانه‌های موردبررسی با استانداردهای مربوطه در این حوزه بود. در جامعه موردبررسی، خدماتی که در کتابخانه‌ها ارائه می‌شود، عمدتاً قالب سنتی داشته و کمتر از رنگ و بوی تحولات نوین برخوردار است. آن دسته از خدماتی که به‌ویژه دارای روح کاربر مداری بوده و حضور آن‌ها در کتابخانه می­تواند جلوه‌ای از ترقی در خدمات باشد، مانند امانت بین‌کتابخانه‌ای و خدمات اطلاع‌رسانی، یا در کتابخانه‌های موردبررسی ارائه نمی‌شوند و یا اینکه به‌طور ناقص و غیر کارآمدی ارائه می‌شوند. درمجموع در این کتابخانه‌ها شرایطی حاکم است که از یک شرایط مطلوب و مترقی فاصله بسیاری دارد. مقایسه تک‌تک خدمات موردنظر در این بررسی با استانداردهای کتابخانه‌های دانشگاهی نشان داد که تقریباً هیچ‌یک از خدمات ارائه‌شده در این کتابخانه‌ها برابر با استاندارد نیست و جامعه خدمت گیرنده از دریافت خدمات استاندارد در این کتابخانه بهره‌مند نیست. نتایج پژوهش حاضر همانند تمام پژوهش‌های بررسی‌شده در پیشینه نشان از عدم انطباق خواسته‌ها و انتظارات کاربران با خدمات تعریف‌شده و قابل‌ارائه می‌دهد.}, keywords_fa = {خدمات آموزشی,خدمات اطلاعاتی,خدمات عمومی,خدمات مرجع,دانشگاه شهید چمران}, url = {https://jks.atu.ac.ir/article_1727.html}, eprint = {https://jks.atu.ac.ir/article_1727_db22a5f663ce1bbf11271c416c57b7d0.pdf} }