مقاله پژوهشی
بررسی ارتباط بین فرآیند تبدیل دانش با نوآوری و خلاقیت در بین کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل

محسن اصغری؛ حمید رحیمی

دوره 4، شماره 11 ، مرداد 1396، صفحه 1-19

https://doi.org/10.22054/jks.2017.24717.1145

چکیده
  هدف این تحقیق بررسی رابطه بین فرآیند تبدیل دانش با نوآوری و خلاقیت در بین کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل بود. نوع تحقیق، توصیفی همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل به تعداد 132 نفر بودند که با استفاده از فرمول کوکران و به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده، 101 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده‌های ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی وضعیت استقرار پذیری مولفه های مدیریت دانش در راستای توسعه برنامه های مدیریت بحران خشکسالی از دیدگاه بهره برداران کشاورزی استان کرمان

رویا احمدیوسفی؛ شهلا چوبچیان؛ محمد چیذری

دوره 4، شماره 11 ، مرداد 1396، صفحه 21-40

https://doi.org/10.22054/jks.2018.25595.1147

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی وضعیت استقرار پذیری مؤلفه‌های مدیریت دانش در راستای توسعه برنامه‌های مدیریت بحران خشکسالی از دیدگاه بهره‌برداران کشاورزی استان کرمان بود. این پژوهش از نوع کاربردی و به روش پیمایش با رویکرد توصیفی انجام شد. و نمونه پژوهش شامل 384 نفر از بهره برداران کشاورزی استان کرمان از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای با انتساب ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
ارزیابی کیفی پوروتال های نهاد کتابخانه های عمومی کشور بر اساس الگوی ارزشیابی کیفی وب.کیو.ای.ام

میترا صمیعی؛ فاطمه نوشین فرد؛ رویا رحمان پور

دوره 4، شماره 11 ، مرداد 1396، صفحه 41-57

https://doi.org/10.22054/jks.2017.26204.1151

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی و ارزیابی  کیفی پورتال­های نهاد کتابخانه ­های عمومی کشور بر اساس الگوی ارزشیابی کیفی وب کیو. ای. ام. است.نوع پژوهش کاربردی و روش پژوهش حاضر، پیمایشی – توصیفی بود. جامعه آماری پژوهش ، پورتال های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال 1395 بود که تعداد 32 پورتال مشاهده و امتیازدهی شده است. برای گردآوری داده‌ها ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تحلیل مفهومی مدل دیجی کوال بر اساس چارچوب نظری پنج -اس در کتابخانه های دیجیتالی

لیلا سادات سیادتی؛ عصمت مومنی؛ مهدی علیپور حافظی

دوره 4، شماره 11 ، مرداد 1396، صفحه 59-76

https://doi.org/10.22054/jks.2018.28787.1159

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر، تطابق مدل ارزیابی دیجی کوال با چارچوب نظری پنج- اس در مفاهیم کتابخانه ی دیجیتالی است. روش: پژوهش از نوع کاربردی و به روش تحلیل محتوای کیفی به ارزیابی مدل دیجی کوال و چارچوب نظری پنج- اس پرداخته است. داده ها با تفسیر ذهنی محتوایی داده های متنی، از طریق فرآیندهای طبقه بندی نظام مند گرد آوری شده است. روایی پژوهش از نوع ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
مطالعه تصویر ذهنی سازمانی اعضای هیئت‌علمی و کتابداران از کتابخانه‌های دانشگاه علامه طباطبائی

مهناز حاجی حسنی؛ فهیمه باب الحوائجی؛ نجلا حریری

دوره 4، شماره 11 ، مرداد 1396، صفحه 77-93

https://doi.org/10.22054/jks.2017.23267.1138

چکیده
  این پژوهش با هدف مطالعه و شناخت تصویر ذهنی سازمانی اعضای هیئت علمی و کتابداران دانشگاه علامه طباطبائی از کتابخانه­های دانشگاه انجام شده است. پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و از نظر روش پیمایشی – تحلیلی بود. جامعه آماری این پژوهش 242 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه و 49 نفر از کتابداران این دانشگاه است. ابزار گردآوری اطلاعات با پرسشنامه ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
هوش معنوی و سلامت روان در کتابداران شاغل در کتابخانه‌های دانشگاهی

اورانوس تاج الدینی؛ علی سادات موسوی؛ مهدی علیزاده

دوره 4، شماره 11 ، مرداد 1396، صفحه 95-110

https://doi.org/10.22054/jks.2018.10422.1076

چکیده
  هدف: این پژوهش با هدف سنجش رابطه هوش معنوی با سلامت روانی در بین کتابداران شاغل در کتابخانه‌های دانشگاهی انجام شده است. حاضر یک تحقیق توصیفی – پیمایشی بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه 210 نفر از کتابداران شاغل در کتابخانه‌های مرکزی دانشگاه­های دولتی شهر تهران بودند. داده­های مورد نیاز پژوهش از طریق پاسخ کتابداران به سؤال‌های ...  بیشتر