مقاله پژوهشی
جایگاه دانشگاه‌های ایران در نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی منتخب دانشگاه‌ها با تأکید بر دانشگاه علامه طباطبائی

گلنسا گلینی مقدم؛ سید مهدی طاهری

دوره 5، شماره 14 ، اردیبهشت 1397، صفحه 1-31

https://doi.org/10.22054/jks.2018.35427.1196

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تعیین جایگاه دانشگاه‌های ایران در چهار نظام‌ رتبه‌بندی بین­المللی دانشگاه‌ها شامل «شانگهای»، «کیو.اس»، «تایمز» و «آی‌اس‌سی» با تأکید بر دانشگاه علامه طباطبائی انجام شده است. پژوهش از نوع کاربردی بود. روش پژوهش تطبیقی، روش گردآوری اطلاعات کتابخانه­ای و ابزار پژوهش سیاهه وارسی مبتنی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی میزان استفاده متخصصان مراکز تحقیق و توسعه صنعت خودروی ایران از کتابخانه‌های وابسته

فاطمه زندیان؛ ستاره کشمیری؛ محمد حسن زاده

دوره 5، شماره 14 ، اردیبهشت 1397، صفحه 33-57

https://doi.org/10.22054/jks.2018.32387.1183

چکیده
  هدف اصلی پژوهش حاضر شناسایی میزان استفاده‌ی متخصصان مراکز تحقیق و توسعه‌ی صنعت خودروی ایران از کتابخانه‌های تخصصی این مراکز بود. این پژوهش به روش پیمایشی انجام گرفته است و جامعه‌ی موردبررسی 885 نفر شامل کلیه متخصصان سه مرکز اصلی تحقیق و توسعه صنعت خودرو، یعنی ایپکو، ان.پی.دی (ایران‌خودرو) و سایپا که در فرایندهای تحقیق و توسعه نقش ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
ارائه الگوی مفهومی کارآفرینی کتابداران کتابخانه‌های دانشگاهی بر اساس مؤلفه‌های انگیزشی (روان‌شناختی)، صلاحیتی و حمایتی

محمدرضا اباذری؛ فهیمه باب الحوائجی

دوره 5، شماره 14 ، اردیبهشت 1397، صفحه 59-81

https://doi.org/10.22054/jks.2018.34645.1194

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر شناخت ویژگی­های مرتبط با کارآفرینی در 3 مؤلفه انگیزشی (روان‌شناختی)، صلاحیتی و حمایتی و ارائه الگوی مفهومی کارآفرینی کتابداران کتابخانه­های دانشگاهی بود. نوع پژوهش، کاربردی و روش آن پیمایشی- تحلیلی بوده است. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه خوداظهاری محقق ساخته بود که بین 109 نفر از کتابداران کتابخانه­های 15 ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
رابطه بین اشتراک دانش و گرایش به نوآوری سازمانی در دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل

محمد میرکمالی؛ علی لطفی؛ محمد مهدی بابائی منقاری

دوره 5، شماره 14 ، اردیبهشت 1397، صفحه 83-98

https://doi.org/10.22054/jks.2018.34502.1193

چکیده
  هدف این پژوهش بررسی رابطه بین اشتراک دانش و گرایش به نوآوری سازمانی در دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل بود. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی و ازنظر هدف، کاربردی بود. جامعه آماری شامل کارکنان دانشگاه فناوری نوین آمل بودند. از بین جامعه آماری بر اساس فرمول کوکران تعداد 132 نفر از کارکنان به روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
مطالعه نقش آموزگاران در بهبود کتاب‌خوانی دانش‌آموزان مقطع ابتدائی استان مازندران

امیررضا اصنافی؛ محسن حاجی زین العابدینی؛ محترمه دانشمند

دوره 5، شماره 14 ، اردیبهشت 1397، صفحه 99-117

https://doi.org/10.22054/jks.2019.36998.1206

چکیده
  پژوهش حاضر، با هدف شناسایی نقش آموزگاران در بهبود کتاب­خوانی دانش‌‌‌‌آموزان مقطع ابتدائی استان مازندران صورت گرفته است. روش پژوهش، پیمایشی و ازنظر هدف کاربردی بود. برای جمع­آوری داده­ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. روش آماری پژوهش آزمون تی استیودنت تک نمونه بود. جامعه آماری پژوهش، آموزگاران مدارس ابتدائی استان مازندران ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی تأثیر سواد دیجیتالی بر افزایش سطح علمی دانشجویان تربیت بدنی

حسین ادبی فیروزجاه؛ مسعود یمینی فیروز؛ مینا یمینی فیروز

دوره 5، شماره 14 ، اردیبهشت 1397، صفحه 119-137

https://doi.org/10.22054/jks.2018.36586.1203

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر به بررسی تأثیر سواد دیجیتالی بر افزایش سطح علمی دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه شمال می‌پردازد. روش پژوهش: روش انجام تحقیق حاضر، توصیفی- تحلیلی از نوع پیمایشی بوده و به لحاظ هدف کاربردی است. جامعه‌ی آماری این تحقیق را دانشجویان رشته تربیت بدنی دانشگاه شمال تشکیل می‌دهند که 120 دانشجو به روش نمونه گیری تصادفی ساده و در ...  بیشتر