محمدحسین قربانی؛ جواد شهلائی باقری؛ فرزانه مظلومی؛ میعاد قاسم زاده
چکیده
هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش تمایل به تسهیم دانش کارکنان بر حوزههای استراتژیک مؤثر فدراسیونهای ورزشهای تیمی است. روش پژوهش حاضر، توصیفی و از نوع پیمایشی بود که براساس هدف، کاربردی است. جامعه آماری پژوهش شامل کارکنان فدراسیونهایِ ورزشهایِ تیمیِ کشور (N=350) میباشند که تعداد 183 نفر با استفاده از جدول مورگان و به روش نمونهگیری ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش تمایل به تسهیم دانش کارکنان بر حوزههای استراتژیک مؤثر فدراسیونهای ورزشهای تیمی است. روش پژوهش حاضر، توصیفی و از نوع پیمایشی بود که براساس هدف، کاربردی است. جامعه آماری پژوهش شامل کارکنان فدراسیونهایِ ورزشهایِ تیمیِ کشور (N=350) میباشند که تعداد 183 نفر با استفاده از جدول مورگان و به روش نمونهگیری تصادفی، به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری این پژوهش با اقتباس از پرسشنامههای حوزههای استراتژیک سازمان مقیمی(1394) پرسشنامه تمایل به تسهیم دانش تیلور و تاد (1995) است که روایی صوری و محتوایی (CVR) این ابزارهای پژوهش مورد تأیید اساتید و خبرگان دانشگاهی قرار گرفت. ضریب پایایی هر دو پرسشنامه بالای 7/0 بوده که نشان از پایایی قابلقبول پرسشنامههای مورد استفاده دارد. تحلیل داده ها با استفاده از شاخص های آمار توصیفی همچون توزیع فراوانی و آمار استباطی و روش مدلسازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی (PLS) انجام شده است. نتایج نشان داد تمایل به تسهیم دانش کارکنان بر حوزههای استراتژیک فدراسیونهای ورزشهای تیمی تأثیرگذار است. تمایل به تسهیم دانش کارکنان بر فرهنگ با ضریب مسیر 289/0، بر زیرساخت با ضریب مسیر 370/0، بر توانمندی با ضریب مسیر 457/0، بر منابع با ضریب مسیر 459/0، بر اطلاعات با ضریب مسیر 710/0 تأثیر معناداری دارد. همچنین یافته ها حاکی از آن است مقدار GOF در این پژوهش، برابر با 0.257 است که نشان میدهد مدل پژوهش از برازش بالاتر از متوسط برخوردار است.