ارزیابی کتابخانه‌های دیجیتالی دانشگاه علامه طباطبائی و موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان بر اساس معیارهای ارزیابی زی و چو

علی جلالی دیزجی؛ گلنسا گلینی مقدم؛ سکینه عزیزی

دوره 7، شماره 24 ، مهر 1399، ، صفحه 139-166

https://doi.org/10.22054/jks.2020.51037.1304

چکیده
  پژوهش حاضر، با هدف ارزیابی کتابخانه ­های دیجیتالی دانشگاه علامه طباطبائی و مؤسسه فرهنگی و اطلاع ­رسانی تبیان بر مبنای معیارهای ارزیابی زی و چو(2013) انجام شده است. روش پژوهش توصیفی و پیمایشی بوده، و ساختار کتابخانه دیجیتالی از ده بعد مورد بررسی قرار گرفته است. این معیارها به صورت پرسشنامه­ محقق‌ساخته بر اساس معیارهای ارزیابی زی ...  بیشتر

سنجش کیفیت خدمات کتابخانه‌ مرکزی دانشگاه علامه طباطبائی با استفاده از مدل لیب کوآل

علی جلالی دیزجی؛ لیلا جباری

دوره 4، شماره 12 ، آبان 1396، ، صفحه 109-129

https://doi.org/10.22054/jks.2018.11861.1158

چکیده
  هدف: در این تحقیق، سنجش کیفیت خدمات کتابخانه مرکزی دانشگاه علامه طباطبائی و شناسایی مولفه‌های خدمت نیازمند ارتقاء هدف پژوهش است. روش: پژوهش پیمایشی با مدل لیب‌کوال بوده و داده‌ها با پرسش‌نامه گردآمده است. شکاف بین حداقل انتظارات و نیز حداکثر انتظارات با سطح دریافت کاربران و معناداری تفاوت بین این سطوح تحلیل شده است. اطلاعات پژوهش ...  بیشتر

ارزیابی کاربردپذیری کتابخانه های دیجیتالی در دانشگاه های دولتی شهر تهران

علی جلالی دیزجی؛ مهدی علیپور حافظی؛ حسین ادبی فیروزجاه

دوره 4، شماره 10 ، اردیبهشت 1396، ، صفحه 61-80

https://doi.org/10.22054/jks.2017.5078.1038

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف کاربردپذیری کتابخانه ­های دیجیتالی دانشگاه­های دولتی شهر تهران، دانشگاه­های شریف، امیرکبیر و تهران،انجام شد. این پژوهش، پیمایشی از نوع ارزیابی بود و برای بررسی وضعیت معیارهای کاربردپذیری کتابخانه های دیجیتالی دانشگاه های دولتی شهر تهران شامل معیارهای کاوش، راهبری، چارچوب فرم­ها، وضوح و قابلیت مرور، بهینه ...  بیشتر

تحلیل سطوح همکاری علمی پژوهشگران ایرانی در پایگاه وب‌آو‌ساینس : مطالعه موردی حوزه علوم اجتماعی

زهره پورکریمی دارنجانی؛ گلنسا گلینی مقدم؛ علی جلالی دیزجی

دوره 3، شماره 9 ، بهمن 1395، ، صفحه 21-40

https://doi.org/10.22054/jks.2017.15975.1109

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، تحلیل شبکه همکاری علمی پژوهشگران ایرانی حوزه علوم اجتماعی در پایگاه وب­آو­ساینس از ابتدا تا پایان سال 2014 میلادی بوده است. پژوهش با استفاده از فنون تحلیل استنادی و تحلیل سطح همکاری علمی از ابزارهای علم‌سنجی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش را، تولیدات علمی پژوهشگران ایرانی حوزه علوم اجتماعی تشکیل داده که ...  بیشتر

امکان سنجی ارائه خدمات مرجع مجازی در کتابخانه های عمومی استان گیلان

رقیه نجفی خواه؛ علی جلالی دیزجی؛ عصمت مومنی

دوره 3، شماره 9 ، بهمن 1395، ، صفحه 61-80

https://doi.org/10.22054/jks.2017.5532.1041

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر به امکان سنجی ارائه خدمات مرجع مجازی کتابخانه های عمومی استان گیلان وابسته به نهاد کتابخانه های عمومی کشور پرداخته است. روش: این پژوهش از نظر نوع، کاربردی و از نظر روش، پیمایشی است. ابزار گردآوری اطلاعات، دو پرسشنامه مبتنی بر پرسشنامه اربیس و ابزار ارزیابی انجمن کتابداران آمریکا است که یکی مخصوص سرپرستان کتابخانه ها ...  بیشتر

مطالعه گرایش موضوعی پژوهش‌‏های علم اطلاعات و دانش‏‌شناسی در دانشگاه‌های دولتی ایران

مهدی علیپور؛ علی شرفی؛ علی جلالی

دوره 2، شماره 3 ، مرداد 1394، ، صفحه 81-99

چکیده
  هدف: هدف مقاله حاضر شناسایی وضعیت پژوهش‏ های علم اطلاعات و دانش‏ شناسی ازنظر موضوع، سال انتشار و شکاف موضوعی در دانشگاه ‏های دولتی ایران بود. روش‏ شناسی: برای وصول به هدف مذکور از روش پژوهش پیمایش توصیفی و تحلیل محتوا استفاده شده است. جامعه پژوهش حاضر شامل 1120 عنوان گزارش پژوهش (پایان‏نامه‏ ها و مقاله‏ های) موجود در 13 دانشگاه ...  بیشتر

نگاشت تولیدات علمی حوزه‌ی اعتیاد در پایگاه وب آو ساینس در سال‌های 2008- 2013

نفیسه سبزواری؛ علی جلالی دیزجی؛ عصمت مومنی

دوره 2، شماره 2 ، اردیبهشت 1394، ، صفحه 109-126

چکیده
  هدف: تحلیل استنادی با ترسیم ساختار موضوعی رشته­های مختلف علمی موجب پیدایش رشته­های علمی نو شده و می­تواند روابط داخلی بین قسمت­های مختلف علم را به‌روشنی توضیح دهد و به تاریخ علم بپردازد. هدف این مقاله ترسیم نقشه­ی تولیدات علمی حوزه­ی اعتیاد در پایگاه وب­آوساینس در سال­های 2008 تا 2013 بود. روش: این پژوهش با روش تحلیل استنادی ...  بیشتر

تحلیل استنادی پایان‌نامه‌های رشته شهرسازی دانشگاه تربیت مدرس در سالهای 1389 تا 1390

زهرا کاظمی شمامی؛ علی جلالی دیزجی

دوره 1، شماره 1 ، دی 1393، ، صفحه 103-124

https://doi.org/10.22054/jks.2014.250

چکیده
  هدف: هدف پژوهش، تحلیل استنادی مآخذ پایان‌نامه‌های سالهای 1389-1390 رشته شهرسازی دانشگاه تربیت مدرس است. روش: روش پژوهش، تحلیل استنادی است. جامعه آماری، 3688 استناد است. استنادها به روش سرشماری بررسی شدند. در گردآوری داده‌ها، با مراجعه به سایت کتابخانه، مآخذ پایان‌نامه‌ها دریافت شد و در تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار مایکروسافت اکسل 2007، ...  بیشتر