شناسایی عوامل هم‌‌کنش‌پذیری سیستم‌های اطلاعات دانشگاهی در ایران (پژوهشی آمیخته در دانشگاه آزاد اسلامی)

مهرداد مهرداد امیدیان باورصاد؛ فاطمه نوشین فرد؛ محمد رضا فرهاد پور

دوره 10، شماره 34 ، فروردین 1402، ، صفحه 179-224

https://doi.org/10.22054/jks.2022.70693.1544

چکیده
  هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل هم‌‌کنش‌پذیری سیستم‌های اطلاعات دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی بوده است. روش پژوهش بر اساس هدف از نوع کاربردی و بر اساس روش گردآوری داده‌ها آمیخته با رویکرد اکتشافی است. ابتدا از روش کیفی با استفاده از مطالعات کتابخانه‌ای و مرور پیشینه‌های در حوزه هم‌کنش‌پذیری نسبت به استخراج شاخص‌های مختلف و ...  بیشتر

مروری بر نظریه ‏های کاربردی در مطالعات مربوط به رفتار اشتراک دانش

فاطمه حمیدی؛ فاطمه نوشین فرد

دوره 6، شماره 21 ، دی 1398، ، صفحه 113-142

https://doi.org/10.22054/jks.2020.49264.1265

چکیده
  این مقاله با هدف درک عمیق از رفتار اشتراک دانش به‌عنوان یک عنصر کلیدی در فرایند مدیریت دانش و عامل بقای سازمان‌ها در عصر حاضر انجام شده است و سعی دارد با تحلیل نظریه ‏های کاربردی در این حوزه به این موضوع بپردازد و نیز نشان دهد چگونه این نظریه ‏ها توانسته ‏اند پژوهش‌های متمایز در زمینه اشتراک دانش را تسهیل نمایند. مقاله حاضر مروری ...  بیشتر

ارزیابی کیفی پوروتال های نهاد کتابخانه های عمومی کشور بر اساس الگوی ارزشیابی کیفی وب.کیو.ای.ام

میترا صمیعی؛ فاطمه نوشین فرد؛ رویا رحمان پور

دوره 4، شماره 11 ، مرداد 1396، ، صفحه 41-57

https://doi.org/10.22054/jks.2017.26204.1151

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی و ارزیابی  کیفی پورتال­های نهاد کتابخانه ­های عمومی کشور بر اساس الگوی ارزشیابی کیفی وب کیو. ای. ام. است.نوع پژوهش کاربردی و روش پژوهش حاضر، پیمایشی – توصیفی بود. جامعه آماری پژوهش ، پورتال های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال 1395 بود که تعداد 32 پورتال مشاهده و امتیازدهی شده است. برای گردآوری داده‌ها ...  بیشتر