شناسایی متغیرهای فرایند تعامل در بافت بازیابی اطلاعات با استفاده از چهارچوب نظام اطلاعات و بازیابی اینگورسن و یارولین به روش پدیدار شناسی

جمیله ناطقی فر؛ ثریا ضیایی؛ عصمت مومنی؛ فائزه دلقندی

دوره 10، شماره 35 ، تیر 1402، ، صفحه 105-169

https://doi.org/10.22054/jks.2022.69166.1525

چکیده
  زمینه و هدف: یکی از مهم‌ترین چالش‌های نظام‌های اطلاعاتی مبتنی بر بافت با تأکید بر ساختارهای شناختی، فرموله کردن دریافت و نمایش دانش بازیگران شناختی به‌طور تجربی در فرایند تعامل بازیابی اطلاعات است. پژوهش حاضر باهدف شناسایی متغیرهای ابعاد بافت بازیابی اطلاعات در فرایند تعامل با استفاده از چهارچوب نظام اطلاعات و بازیابی اینگورسن ...  بیشتر

شناسایی عوامل توسعه‌دهنده فرهنگ تاکید علمی در مدارس: مطالعه پدیدارشناسی

محمود صفری

دوره 8، شماره 27 ، تیر 1400، ، صفحه 155-176

https://doi.org/10.22054/jks.2020.52681.1329

چکیده
  فرهنگ تأکید علمی از جمله فرهنگ ­های حاکم بر مدرسه است که در آن معلم‌ها روش­ های همکارانه را در دستور کار قرار داده‌اند. هدف از این مطالعه شناسایی عوامل توسعه‌دهنده فرهنگ تأکید علمی در مدارس شهر تهران در سال تحصیلی 1397-1398 بود. این مطالعه به روش کیفی انجام شد و از نوع مطالعه پدیدارشناختی بود. حجم نمونه را 24 نفر از صاحب‌نظران حوزه تعلیم‌وتربیت ...  بیشتر