امکان سنجی ارائه خدمات مرجع مجازی در کتابخانه های عمومی استان گیلان

رقیه نجفی خواه؛ علی جلالی دیزجی؛ عصمت مومنی

دوره 3، شماره 9 ، بهمن 1395، ، صفحه 61-80

https://doi.org/10.22054/jks.2017.5532.1041

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر به امکان سنجی ارائه خدمات مرجع مجازی کتابخانه های عمومی استان گیلان وابسته به نهاد کتابخانه های عمومی کشور پرداخته است. روش: این پژوهش از نظر نوع، کاربردی و از نظر روش، پیمایشی است. ابزار گردآوری اطلاعات، دو پرسشنامه مبتنی بر پرسشنامه اربیس و ابزار ارزیابی انجمن کتابداران آمریکا است که یکی مخصوص سرپرستان کتابخانه ها ...  بیشتر

تفاوت نظام معنایی کتابداران و کاربران در مصاحبه مرجع با رویکرد هرمنوتیک (مطالعه موردی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

زینب غفورنیا؛ شیوا قمی؛ عصمت مؤمنی

دوره 3، شماره 7 ، تیر 1395، ، صفحه 41-60

https://doi.org/10.22054/jks.2016.7230

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان درک کتابدار از نیاز کاربر و میزان درک کاربر از پاسخ کتابدار در مصاحبه مرجع با رویکرد هرمنوتیک بوده است. در این پژوهش، از روش پیمایشی استفاده شده است. برای گردآوری اطلاعات موردنیاز از پرسشنامه مؤلف‌محور که به تعدادی از کاربران سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و کتابداران مرجع آن داده شد، استفاده شد و ...  بیشتر

بررسی وضعیت خدمات عمومی و اطلاعاتی کتابخانه‌های دانشگاه شهید چمران اهواز

محمدحسن عظیمی

دوره 2، شماره 3 ، مرداد 1394، ، صفحه 117-135

چکیده
  هدف: بررسی این پژوهش بررسی وضعیت ارائه خدمات در مجموعه کتابخانه‌های دانشگاه شهید چمران اعم از کتابخانه‌های دانشکده‌ها و کتابخانه مرکزی بود. روش: روش مورداستفاده در این پژوهش پیمایشی بود که با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته بر مبنای استانداردهای کتابخانه‌های دانشگاهی بود. یافته‌ها:  نتایج این بررسی نشان داد که درمجموع، خدماتی ...  بیشتر