@article { author = {Ghaedamini Harouni, Abbas and Sadeghi, Mehrdad and Sadeghi de cheshmeh, Zahra and Maleki Farsani, Ghulam Reza}, title = {The Impact of Transformational Leadership Openness to Change through Innovation and Organizational Learning (Case Study: Faculty Members, Islamic Azad University, Isfahan Branch)}, journal = {Knowledge Retrieval and Semantic Systems}, volume = {}, number = {}, pages = {-}, year = {2022}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2980-8243}, eissn = {2783-1795}, doi = {10.22054/jks.2022.63861.1473}, abstract = {The purpose of this study was to investigate the impact of transformational leadership on opening up for change through innovation and organizational learning. The present study was applied in terms of purpose and correlational in terms of how to collect descriptive information. The statistical population of the present study consisted of all faculty members of the Islamic Azad University, Isfahan Branch, numbering 380 people. Olivier (2000) and Miller et al. (2009) Openness Questionnaire; Ismail et al. (2002) Organizational Innovation Questionnaire; Structural equation modeling was performed on the results of the study showed that transformational leadership through organizational learning has a positive and significant effect on openness to change, which is a coefficient of 0.45, and through organizational innovation on openness to change has a positive effect. It is significant that the coefficient of this effect is 0.44 and also the transformational leadership has a positive and significant effect on the openness to change, the coefficient of this effect is 0.66.}, keywords = {Transformational Leadership,openness to change,Organizational Innovation,organizational learning}, title_fa = {تاثیر رهبری تحول گرا برگشودگی برای تغییراز طریق نوآوری و یاد گیری سازمانی(مورد مطالعه : اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان)}, abstract_fa = {هدف این پژوهش بررسی تاثیر رهبری تحول گرا برگشودگی برای تغییر از طریق نوآوری و یاد گیری سازمانی بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان به تعداد380 نفرتشکیل دادند که از طریق فرمول نمونه گیری کوکران تعداد 180 نفر به عنوان نمونه از طریق روش نمونه گیری طبقه متناسب با حجم انتخاب شدند ابزار پژوهش پرسشنامه رهبری تحول گرا باس و آولیو (2000 (و پرسش نامه گشودگی برای تغییر میلر و همکاران (2009)و پرسش نامه نوآوری سازمانی اسماعیل و همکاران(2002) و پرسش نامه یاد گیری سازمانی فام و اسوایرسزک(2006)بودند. تجزیه و تحلیل داده ها در سطح استنباطی مشتمل بر مدل سازی معادلات ساختاری انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که رهبری تحول گرا از طریق یاد گیری سازمانی بر گشودگی برای تغییر تاثیر مثبت و معناداری دارد که ضریب این تاثیر 45/0 است و از طریق نوآوری سازمانی بر گشودگی برای تغییر تاثیر مثبت و معناداری دارد که ضریب این تاثیر 44/0 است و همچنین رهبری تحول گرا بر گشودگی برای تغییر تاثیر مثبت و معناداری دارد که ضریب این تاثیر 66/0 است.}, keywords_fa = {رهبری تحول گرا,گشودگی برای تغییر,نوآوری سازمانی,یاد گیری سازمانی}, url = {https://jks.atu.ac.ir/article_14650.html}, eprint = {https://jks.atu.ac.ir/article_14650_20395bc7f3aaccd0b6d18f568541e681.pdf} }