TY - JOUR ID - 11326 TI - به کار‌‌گیری مفهوم تحویل آسان و سیار در فراگیری مشتری در کتابخانه‌های عمومی: مرور نظام‌مند JO - فصلنامه بازیابی دانش و نظام‌های معنایی JA - JKS LA - fa SN - 2980-8243 AU - نامداری, آزاده AU - خادمی زاده, شهناز AD - دانشگاه شهید چمران اهواز AD - عضو هیات علمی گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز،اهواز .ایران Y1 - 2020 PY - 2020 VL - IS - SP - EP - KW - تحویل آسان KW - سیار KW - کتابخانه‌های عمومی DO - 10.22054/jks.2020.51510.1314 N2 - هدف: هدف از این پژوهش، مروری نظام‌مند بر بررسی پژوهش‌ها در استفاده از به‌کار‌گیری مفهوم تحویل آسان و سیار در سمت و سوی فراگیری مشتری در کتابخانه‌های عمومی به منظور شناسایی و کاربرد آن در کتابخانه‌ها و خلاء پژوهشی موجود در پژوهش‌های صورت گرفته شده جهت تکمیل پژوهش‌های بعدی می‌باشد.روش پژوهش: روش پژوهش مرورنظام‌منداست بدین منظور پژوهش‌های مرتبط در 5 پایگاه فارسی و 7 پایگاه اطلاعاتی خارجی بین سال‌های 1384 تا 1396 جستجو و شناسایی گردید. پژوهش حاصل جست و جو بود که بعد از کنترل و بررسی پژوهش‌ها توسط پژوهشگران تعداد 20مورد از مرتبط‌ترین آن‌ها برای این پژوهش استفاده شدند. یافته‌ها : یافته‌ها نشان داد روش پژوهش‌های انجام شده در ایران با رویکرد کمی و با استفاده از ابزار پرسش‌نامه بود و در خارج از ایران با ترکیبی از دو رویکرد کمی و کیفی و ابزار مورد استفاده پرسش‌نامه و مصاحبه بود. نتیجه‌گیری: نتایج حاصل از پژوهش‌ها نشان داد، که با توجه به نقش دگرگونی فناوری، مدیران و کتابداران کتابخانه‌های عمومی می‌توانند با به‌کار‌گیری روش‌هایی از جمله خدمات مبتنی بر تحویل آسان و سیار، ارائه درب منزل، مدل‌های جلب مشتری و جهت‌گیری بازار جایگاه حرفه خود را در راستای دادن سرویس‌های مشتری‌مدار و رضایت مشتری بهبود بخشند. کلید واژه‌ها : تحویل آسان- سیار- کتابخانه‌های عمومی UR - https://jks.atu.ac.ir/article_11326.html L1 - https://jks.atu.ac.ir/article_11326_36769b7781154a3fd77c03f66191afae.pdf ER -