فاطمه زندیان؛ زینب وفایی؛ محمد حسن زاده
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی میزان تحقق اهداف دورههای آموزش ضمن خدمت در کتابخانههای مرکزی دانشگاههای دولتی شهر تهران بوده است. روش از نوع پیمایشی بود و برای گردآوری دادهها از 3 پرسشنامه محقق ساخته و روشهای آماری توصیفی و تحلیلی برای پاسخ به پرسشها و آزمون فرضیهها استفاده شد. جامعه پژوهش، کتابخانههای مرکزی 13 دانشگاه ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر بررسی میزان تحقق اهداف دورههای آموزش ضمن خدمت در کتابخانههای مرکزی دانشگاههای دولتی شهر تهران بوده است. روش از نوع پیمایشی بود و برای گردآوری دادهها از 3 پرسشنامه محقق ساخته و روشهای آماری توصیفی و تحلیلی برای پاسخ به پرسشها و آزمون فرضیهها استفاده شد. جامعه پژوهش، کتابخانههای مرکزی 13 دانشگاه دولتی شهر تهران بود. برای سنجش روایی، پرسشنامه طراحی شده در اختیار متخصصان مربوطه قرار گرفت و بهمنظور تعیین پایایی، پرسشنامهها بهطور آزمایشی بین 30 نفر از نمونه آماری توزیع گردید و به کمک نرمافزار SPSS میزان ضریب اعتماد با روش آلفای کرونباخ محاسبه شد. نتایج نشان داد مدیران برخلاف شرکتکنندگان، میزان تحقق اهداف اصلی مطرحشده برای دورههای آموزش ضمن خدمت را در یک سطح ارزیابی کردهاند و از نظر شرکتکنندگان، مؤلفه کیفیت فعالیتها با میانگین (3.20) بیشترین و مؤلفه انگیزش با میانگین (2.82)، کمترین میزان رشد را داشتهاند.