زهرا صادقی؛ محمدرضا معتدل؛ عباس طلوعی
چکیده
حصول سود بیشتر در سازمانها نیازمند دستیابی آنها به ابزارهایی دقیق برای تقویت کسبوکار بهمنظور برنامهریزی مالی مناسب است. لذا هدف این تحقیق، نمایش دانش توسط شبکه عصبی جهت ارائه چارچوبی برای دستیابی به سود مطلوب در برنامهریزی مالی سازمان بود. این پژوهش از نوع کاربردی بود و به روش پیمایش تحلیلی انجام شد. جامعه پژوهش، سازمانهای ...
بیشتر
حصول سود بیشتر در سازمانها نیازمند دستیابی آنها به ابزارهایی دقیق برای تقویت کسبوکار بهمنظور برنامهریزی مالی مناسب است. لذا هدف این تحقیق، نمایش دانش توسط شبکه عصبی جهت ارائه چارچوبی برای دستیابی به سود مطلوب در برنامهریزی مالی سازمان بود. این پژوهش از نوع کاربردی بود و به روش پیمایش تحلیلی انجام شد. جامعه پژوهش، سازمانهای حاضر در سازمان بورس و اوراق بهادار بوده و در آن از دادههایی که از سامانه رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار ایران (کدال) استخراج شدند استفاده شد. این تحقیق با استفاده از روش شبکه عصبی و در محیط برنامه مطلب انجام شد. یافتههای پژوهش محدوده تغییرات عوامل مؤثر بر شاخص اصلی در برنامهریزی مالی سازمان (سود) بوده و همچنین مهمترین عوامل مؤثر بر آن تعیین گردید. چارچوب پیشنهادی در سه مجموعه مختلف از سه صنعت متفاوت بررسیشده و دارای نتایج قابل قبولی بود؛ بنابراین نتیجه تحقیق بیانگر قابلاستفاده بودن چارچوب پیشنهادی دراین پژوهش برای سایر سازمانهای حاضر در بورس و اوراق بهادار بود.