حمیدرضا محمودی؛ نازیلا محرابی؛ عذرا دائی
چکیده
هدف: هدف این پژوهش شناسایی مولفههای کلیدی ازریابی عمکلرد فناوری دانش از دیدگاه خبرگان است.روش شناسی: جهت گردآوری اطلاعات، روشهای کتابخانهای و میدانی مد نظر بوده است. ابتدا مولفههای ارزیابی عملکرد فناوریهای دانش بوسیله روش دلفی به دست آمد. سپس برای مقایسه این مولفهها پرسشنامه میان اعضای هیات علمی و دانشجویان مقطع دکتری ...
بیشتر
هدف: هدف این پژوهش شناسایی مولفههای کلیدی ازریابی عمکلرد فناوری دانش از دیدگاه خبرگان است.روش شناسی: جهت گردآوری اطلاعات، روشهای کتابخانهای و میدانی مد نظر بوده است. ابتدا مولفههای ارزیابی عملکرد فناوریهای دانش بوسیله روش دلفی به دست آمد. سپس برای مقایسه این مولفهها پرسشنامه میان اعضای هیات علمی و دانشجویان مقطع دکتری رشته علم اطلاعات و دانششناسی دانشگاههای دولتی تهران توزیع و جهت تحلیل دادهها از روش AHP استفاده شد. برای تحلیل دادهها از نرم افزارهای Spss 25 و Expert Choice 11 استفاده شد. یافته ها: در مرحله دلفی 10 شاخص اصلی مالی، کیفیت سبستم، زیرساخت سیستمی، کیفیت خدمات فناوری دانش و دانش، معماری فناوری دانش، رابط کاربری، رضایت کاربر در مورد سیستم، ارزش نتایج حاصل از کار، مزایا و منافع درک شده از سیستم، به روز بودن شناسایی شد. براساس روش تحلیل سلسله مراتبی مولفه مالی در درجه اول، کیفیت سیستم در درجه دوم، زیرساخت سیستمی در درجه سوم، رابط کاربری در درجه چهارم، معماری فناوری دانش در درجه پنجم، کیفیت خدمات فناوری دانش در درجه ششم،رضایت کاربر در مورد سیستم در درجه هفتم، ارزش نتایج حاصل از کارد ردجه هشتم، و مزایا و منافع درک شده از سیستم و به روز بودن در درجه نهم قرار گرفتند. ارزش: موضوع مورد مطالعه و روش انجام این پژوهش دارای اصالت است. نتایج این پژوهش میتواند در ارزیابی عملکرد فناوریهای دانش به کار رود.نتیجه گیری: با ارزیابی میتوان به پیشروی و بهبود عملکرد سازمان کمک کرد و باعث جلوگیری از در رفت هزینه و زمان شد.