حامد محمدی
چکیده
پژوهش حاضر با هدف تحلیل ادراک کارکنان از اثربخشی دورههای آموزشی ضمن خدمت در شرکت آب منطقهای استان مازندران صورت گرفته است. بهمنظور سنجش اثربخشی دورههای آموزشی در شرکت مورد مطالعه از الگوی چهار سطحی کرکپاتریک استفاده شده و پرسشهای پژوهش بر مبنای همین الگو، تبیین گردیده است. ابزار گردآوری دادهها در پژوهش حاضر شامل انجام ...
بیشتر
پژوهش حاضر با هدف تحلیل ادراک کارکنان از اثربخشی دورههای آموزشی ضمن خدمت در شرکت آب منطقهای استان مازندران صورت گرفته است. بهمنظور سنجش اثربخشی دورههای آموزشی در شرکت مورد مطالعه از الگوی چهار سطحی کرکپاتریک استفاده شده و پرسشهای پژوهش بر مبنای همین الگو، تبیین گردیده است. ابزار گردآوری دادهها در پژوهش حاضر شامل انجام مصاحبه با برخی از مدیران و کارشناسان شرکت و سپس تدوین پرسشنامه محقق ساخته بوده است. جهت تحلیل دادهها از روشهای آماری و معادلات ساختاری استفاده گردیده است. نتایج پژوهش نشان داد که ادراک کارکنان از اثربخشی دورههای آموزشی در سه بعد واکنش(45/3)، یادگیری(38/3) و رفتار(25/3) در شرکت مورد مطالعه، امتیازی بیش از حد متوسط داشته، و در بعد نتایج میانگین محاسبه شده کمتر از حد متوسط(75/2) بوده است. به عبارتی دیگر، میتوان اذعان داشت که ادراک کارکنان از اثربخشی دورههای آموزش برگزار شده بهطور معنیدار از میانگین بالاتر بوده است، ولی یافتههای مربوط به نتایج از سوی مدیران، اثربخشی مناسبی را نشان نداده است.