بابا غیبی، نجمه؛ فتاحی، سید رحمتالله (1387). مقایسه سنجش کیفیت خدمات کتابخانههای دانشگاه فردوسی از دیدگاه کاربران و کتابداران با استفاده از ابزار لایب کوآل. فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 11(4)، 255-275.
پریرخ، مهری (1380). پژوهشی پیرامون وضعیت کتابخانههای دانشگاه فردوسی مشهد و ارائه الگوی مناسب برای نظام اطلاعرسانی کتابخانهها. طرح پژوهشی. مشهد: دانشگاه فردوسی مشهد.
تعاونی (خالقی)، شیرین (1381). استانداردهای کتابخانههای دانشگاهی ایران ـ تهران. تهران: کتابخانه ملی ایران.
حسنزاده، محمد؛ کریمی، سمانه (1390). بررسی نگرش کاربران کتابخانههای دانشگاهی در زمینه ارائه خدمات عمومی الکترونیکی در کتابخانههای دانشگاهی. فصلنامه دانش شناسی علوم کتابداری و اطلاعرسانی و فناوری اطلاعات، 4(14)، 47-58.
خاصه، علیاکبر؛ کرمی، نورالله کرمی (1389). خدمات کتابخانهای: حلقه مفقوده در برنامههای آموزش الکترونیکی در ایران مطالعات ملی و سازماندهی اطلاعات،21(2)،133-145.
رجبی پور میبدی، علیرضا؛ رجبی پور میبدی، بتول (1389). استفاده از مدل تحلیل شکاف برای بررسی کیفیت خدمات کتابخانه: گزارشی از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد. مطالعات ملی و سازماندهی اطلاعات،21(2)،60- 76.
زارعی، هاجر؛ سکندری، مرضیه (1392). امکانسنجی ایجاد خدمات الکترونیکی با دیدگاه کاربر محور مطالعه موردی: کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران. فصلنامه دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاعرسانی و فناوری اطلاعات)، 6(23)، 23-43.
غفاری، سعید؛ کرانی، اکرم (1390). بررسی کیفیت خدمات در کتابخانههای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از طریق مدل لایب کوال. فصلنامه دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاعرسانی و فناوری اطلاعات)، 3(12)، 53-65.
لطفیان، احمد (1390). بررسی اثربخشی و رابطه ابعاد کیفیت خدمات کتابخانه مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد. دانش و فناوری، 2(4)، 30-58.
مرادمند، علی (1385). میزان رضایت مراجعان به کتابخانه دانشکده ادبیات دانشگاه شهید چمران اهواز. مطالعات ملی و سازماندهی اطلاعات، 68، 187-204.
مرادیان تمجید، مهدی ؛ غفاری، سعید؛ زارعی، عاطفه (1392) ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانههای دانشگاه علوم پزشکی همدان از طریق مدل تحلیل شکاف. فصلنامه نظامها و خدمات اطلاعاتی، 2(2)،1-16.
مقدسی، حمید؛ ولی زاده حقی، سعیده. (1392). سنجش کیفیت خدمات کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از دیدگاه کاربران با استفاده از مدل لایب کوال. فصلنامه دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاعرسانی و فناوری اطلاعات)، 6(20)، 90-105.
Chowdhury, G., & Margariti, S. (2004). Digital reference services: a snapshot of the current practices in Scottish libraries. Library Review, 53(1), 50-60.
Du, J. T., & Evans, N. (2011). Academic library services support for research information seeking. Australian Academic & Research Libraries, 42(2), 103-120.
Gurganus, A. S. (2015).
Virtual reference in a community college library: Patron use of instant messaging and log-in chat services (Doctoral dissertation, Pepperdine University). Available from ProQuest Dissertations & Theses Global. (1652925234). Retrieved from
http://search.proquest.com/docview/1652925234?accountid=45153
Rehman, S. U., Shafique, F., & Mahmood, K. (2011). A survey of user perception and satisfaction with reference services in university libraries of Punjab. Library Philosophy and Practice, (1), 31.