اسلامی، سیدغلامرضا؛ حناچی، پیروز و کامل نیا، حامد. (1388). رویکرد طراحی جمعی در معماری: تحلیل و بررسی تطبیقی معماری جمعی با معماری اجتماعی و معماری مشارکتی. فصلنامه هنرهای زیبا-معماری و شهرسازی، 39، 47-60.
حمزه نژاد، مهدی. (1386). مجموعه مقالات انسان، طبیعت و معماری. مشهد: دانشگاه فردوسی.
رادباوه و تصویری قمصری. (1383) پژوهشی با عنوان میزان رضایتمندی ... از میان منابع اطلاعاتی موجود در کتابخانه. فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 12(46)، 95-118.
فهیمی فر، سپیده و فرزین یزدی، محبوبه. (1393). بررسی رضایت کاربران از مجموعه، ساختمان و تجهیزات، کتابداران و خدمات کتابخانههای عمومی یزد. فصلنامه تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 20(1)، 113-126.
الکساندر، کریستوفر. (1381). معماری و راز جاودانگی: راه بیزمان ساختن. ترجمهی مهرداد قیومی بید هندی. تهران: مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
لاهوتی، زهرا؛ قنبریان، عبدالحمید و مرادی، ابراهیم. (1394). بررسی نقش طبیعت و معماری در رضایتمندی مراجعان کتابخانه (نمونه موردی: شهر ایلام). نشریه فرهنگ ایلام، 16(46 و 47)، 91-114.
مرادپور، رضا و مهوش، محمد (1390). میزان رضایتمندی استفادهکنندگان کتابخانههای عمومی استان خراسان شمالی از فضا و معماری کتابخانهها. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 17(3)، 381-401.
مؤمنی شهرکی، سین و دیگران (1392). تأثیرات روانی پیوند با طبیعت در معماری فضاهای مطالعاتی کتابخانهها، همایش ملیمعماریپایداروتوسعةشهری.
ناصری، زهرا. (1389). پیوند با طبیعت در معماری کتابخانهها. نشریهالکترونیکیشمسه، 2(7و8)، 1-10.
نصر، سیدحسین. (1380). انسان و طبیعت (بحران انسان متجدد). ترجمه: دکتر عبدالکریم. تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
هلمن، لویی. (1381). معماری الفبا. ترجمه محمد احمدی. اصفهان: خاک نشر.
JISC Joint Information Systems Committee. (2006). Designing spaces for effective learning: A guide to 21st century learning space design. HEFCE.
Applegate, R. (1993). Models of user satisfaction: understanding false positives. RQ, 525-539.
Chandrasekar, K., & Sivathaasan, N. (2016). Children’s section of the Jaffna Public Library: user satisfaction survey. Library Review, 65(1/2), 108-119., doi: 10.1108/LR-05-2015-0050
Bae, K. J., & Cha, S. J. (2015). Analysis of the factors affecting the quality of service in public libraries in Korea. Journal of Librarianship and Information Science, 47(3), 173-186. DOI: https://doi-org.pbidi.unam.mx:2443/10.1177/0961000614532483
Lawshe, C. H. (1975). A quantitative approach to content validity. Personnel psychology, 28(4), 563-575.
McCabe, G. B., & Kennedy, J. R. (2003). Planning the modern public library building, WestPort: Libraries Unlimited.
Oliver, R. L. (1992). An investigation of the attribute basis of emotion and related affects in consumption: suggestions for a stagespecific satisfaction framework, in: Sherry, J. Sternthal, B. (Eds.), Advance in Consumer Research (vol. 19), Association for Consumer Research, Provo, UT, pp. 237-244.
Polit, D. F., Beck, C. T., & Owen, S. V. (2007). Is the CVI an acceptable indicator of content validity? Appraisal and recommendations. Research in nursing & health, 30(4), 459-467.
Powell, M. (2002). Designing library space to facilitate learning: A review of the UK higher education sector. Libri, 52(2), 110-120.