Document Type : Research Paper

Authors

1 Ph.D Student in Knowledge and Information Science, Islamic Azad University, Babol branch, Babol, Iran

2 Assistant Professor, Knowledge and Information Science Department,, Islamic Azad University, Babol branch, Babol, Iran

Abstract

The aim of this study is to investigate the scientific output of faculty members of Sari University in Agricultural Sciences and Natural Resources based on h index in Scopus citation. The study is a descriptive survey and method was citation analysis. The research population included all faculty members of Sari University in Agricultural Sciences and Natural Resources (N=126) and scientific productions indexed in the Scopus database, that has been analyzed by using SPSS software (version 21). Among faculty members with a professorship rating of 55.6%, 41.7% with a rank of associate professors, 44.4% had an associate professor with an H index. The highest amount of scientific production was in 2007; also, highest research age of faculty members was 16 years old. The faculty of crop sciences with 19 has the most faculty members indexed in Scopus database. Faculty of animal science and fisheries has 18, faculty of natural science has 17, faculty of agricultural engineering has 12, and faculty of basic science with 4 members in Scopus database has the fewest members. In conclusion, to raise the h index, faculty members must be encouraged and supported to present articles in credible citation databases, research budgets must be increased, training courses must be conducted for writing ISI articles,  validated databases and scientific journals, and high impact coefficients for improving science production must be introduced.

Keywords

اسلامی، سیدغلامرضا؛ حناچی، پیروز و کامل نیا، حامد. (1388). رویکرد طراحی جمعی در معماری: تحلیل و بررسی تطبیقی معماری جمعی با معماری اجتماعی و معماری مشارکتی. فصلنامه هنرهای زیبا-معماری و شهرسازی، 39، 47-60.
حمزه نژاد، مهدی. (1386). مجموعه مقالات انسان، طبیعت و معماری. مشهد: دانشگاه فردوسی.
رادباوه و تصویری قمصری. (1383) پژوهشی با عنوان میزان رضایتمندی ... از میان منابع اطلاعاتی موجود در کتابخانه. فصلنامه کتابداری و اطلاع‌رسانی، 12(46)، 95-118.
فهیمی فر، سپیده و فرزین یزدی، محبوبه. (1393). بررسی رضایت کاربران از مجموعه، ساختمان و تجهیزات، کتابداران و خدمات کتابخانه‌های عمومی یزد. فصلنامه تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی، 20(1)، 113-126.
الکساندر، کریستوفر. (1381). معماری و راز جاودانگی: راه بی‌زمان ساختن. ترجمه‌ی مهرداد قیومی بید هندی. تهران: مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
لاهوتی، زهرا؛ قنبریان، عبدالحمید و مرادی، ابراهیم. (1394). بررسی نقش طبیعت و معماری در رضایتمندی مراجعان کتابخانه (نمونه موردی: شهر ایلام). نشریه فرهنگ ایلام، 16(46 و 47)، 91-114.
مرادپور، رضا و مهوش، محمد (1390). میزان رضایتمندی استفاده‌کنندگان کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی از فضا و معماری کتابخانه‌ها. تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی، 17(3)، 381-401.
مؤمنی شهرکی، سین و دیگران (1392). تأثیرات روانی پیوند با طبیعت در معماری فضاهای مطالعاتی کتابخانه‌ها، همایش ملیمعماریپایداروتوسعةشهری.
ناصری، زهرا. (1389). پیوند با طبیعت در معماری کتابخانه‌ها. نشریهالکترونیکیشمسه، 2(7و8)، 1-10.
نصر، سیدحسین. (1380). انسان و طبیعت (بحران انسان متجدد). ترجمه: دکتر عبدالکریم. تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
هلمن، لویی. (1381). معماری الفبا. ترجمه محمد احمدی. اصفهان: خاک نشر.
JISC Joint Information Systems Committee. (2006). Designing spaces for effective learning: A guide to 21st century learning space design. HEFCE.
Applegate, R. (1993). Models of user satisfaction: understanding false positives. RQ, 525-539.
Chandrasekar, K., & Sivathaasan, N. (2016). Children’s section of the Jaffna Public Library: user satisfaction survey. Library Review, 65(1/2), 108-119., doi: 10.1108/LR-05-2015-0050
Bae, K. J., & Cha, S. J. (2015). Analysis of the factors affecting the quality of service in public libraries in Korea. Journal of Librarianship and Information Science, 47(3), 173-186. DOI: https://doi-org.pbidi.unam.mx:2443/10.1177/0961000614532483
Lawshe, C. H. (1975). A quantitative approach to content validity. Personnel psychology, 28(4), 563-575.
McCabe, G. B., & Kennedy, J. R. (2003). Planning the modern public library building, WestPort: Libraries Unlimited.
Oliver, R. L. (1992). An investigation of the attribute basis of emotion and related affects in consumption: suggestions for a stagespecific satisfaction framework, in: Sherry, J. Sternthal, B. (Eds.), Advance in Consumer Research (vol. 19), Association for Consumer Research, Provo, UT, pp. 237-244.
Polit, D. F., Beck, C. T., & Owen, S. V. (2007). Is the CVI an acceptable indicator of content validity? Appraisal and recommendations. Research in nursing & health, 30(4), 459-467.
Powell, M. (2002). Designing library space to facilitate learning: A review of the UK higher education sector. Libri, 52(2), 110-120.