ﭘﺎﮐﺰاد، ﻣﻬﺪی، ﻗﺎﺋﻢ ﭘﻨﺎه، ﻋﺒﺎس، ﺟﻬﺎن، ﻣﺠﯿﺪ (1391). ﺑﺮرﺳﯽ ﺟﺎﯾﮕﺎه داﻧﺸﮕﺎههای ﻣﺎدر اﯾﺮان در ﻧﻈﺎمﻫﺎی بینالمللی رتبهبندی داﻧﺸﮕﺎهها و ﻣﺮاﮐﺰ آﻣﻮزش ﻋﺎﻟﯽ، رﻫﯿﺎﻓﺖ، 53، 33-45.
حقدوست و همکاران (1392). راهبردهای توسعه دانشگاههای علوم پزشکی کشور در راستای حضور فعال در عرصه بینالملل. گامهای توسعه در آموزش پزشکی. 10(2): 1-10.
دادرس یگانه، محمد (1386). ارزشیابی کاربردی برنامههای آموزشی در سازمانهای تولیدی و خدماتی. تهران: سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران.
دهقانی، محمدجواد (1395). گزارش عملکرد تولید علم دانشگاهها و مؤسسات پژوهشی دولتی کشور در حوزههای علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، علوم پزشکی و علوم انسانی در ISC و ISI ۲۰۱۴-۲۰۰۰. شیراز: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC).
سانیال، جی. کاس (1982). تعالی و ارزیابی در آموزش عالی: دیدگاههای بینالمللی، ترجمه ویدا میری (1374)، تهران: مرکز تحقیقات علمی کشور.
کرمی، نورالله و دیگران. (1388). رتبهبندی وبی دانشگاههای جهان و پیامدهای آن برای دانشگاههای ایران. ارتباط علمی،17: 2.
ﻧﻮرﻣﺤﻤﺪی، ﺣﻤﺰهﻋﻠﯽ، ﺻﻔﺮی، ﻓﺎﻃمه (1392). ﻣﻌﺮﻓﻰ ﻧﻈﺎمهای رتبهبندی ﺟﻬﺎﻧﻰ داﻧﺸﮕﺎهها و ﺑﺮرﺳﻰ ﺷﺎخصهای اﯾﻦ ﻧﻈﺎمها، ﻧﺎﻣﻪ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﻋﻠﻢ و ﻓﻨﺎوری، ﺳﺎل 2(3)، 5-25.
نیازی، عیسی و ابونوری، اسمعیل (1390). رتبهبندی دانشگاههای منتخب بر اساس زیرساختهای مدیریت دانش، دانشور رفتار- مدیریت و پیشرفت، 18 (50): 263-286.
Aguillo, I., Bar-IIan, J., Levene, M., & Ortega, J. L. (2010). Comparing university rankings. Scientometrics, 85(1), 243–256.
Erkkilä T. (2014). Global university rankings, transnational policy discourse and higher education in Europe, European Journal of Education, 49(1), 91-101.
Hägga, I., Wedlina, L. (2013). Standards for quality? A critical appraisal of the Berlin principles for international rankings of universities, Quality in Higher Education, 19(3), 326–342.
Kehm B.M. (2014). Global university rankings — impacts and unintended side effects, European Journal of Education, 49(1), 102-112.
Marginson, S. (2016). Global university ranking and performance improvement: What kind of international academic relations are created by rankings?, IREG-8 CONFERENCE: University rankings and international academic relations – A bridging tool or a hindrance?, LISBON 4-6 May.
Marginson, S., & Wan der Wende, M. (2007). To Rank or to be ranked: the impact of global rankings in higher education. Studies in International Education, 11(3,4), 308-313.
Pusser, B., Marginson, S. (2013). University rankings in critical perspective, The Journal of Higher Education, 84(4), 544-568.
Shin, J. Ch., Toutkoushian, R. K., & Teichler, U. (2011). University ranking: theoretical bases, methodology, and impacts on global higher education. London: Springer Science, pp.1-55.
Taylora, P, Braddocka, R. (2007). International University Ranking Systems and Idea of University Excellence. Higher Education Policy and Management, 29(3), 245-260.
Wu, H., Chen, J. K., Chen, I. C., Zhuo, H. H. (2012). Ranking universities based on performance evaluation by a hybrid MCDM model, Measurement, 45, 856–880.