مقاله پژوهشی
شبکۀ هم نویسندگی مقالات منتشرشده در فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی دانشگاه علامه طباطبائی و فصلنامه کودکان استثنایی پژوهشکده استثنایی

فریده عصاره؛ کبری بابائی

دوره 1، شماره 1 ، دی 1393، صفحه 1-17

https://doi.org/10.22054/jks.2014.244

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر باهدف تحلیل شبکه هم نویسندگی به بررسی روابط و تعاملات نویسندگان 113 مقاله منتشرشده در دو فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی و کودکان استثنایی طی مهروموم‌های 1390-1391 پرداخته است. روش: پژوهش حاضر از نوع علم‏سنجی است و با رویکرد تحلیل شبکه هم نویسندگی نویسندگان در دو عنوان فصلنامه روانشناسی افراد استثنائی دانشگاه علامه ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
رابطه بین تسهیم دانش و خلاقیت در کتابداران کتابخانه‌های دانشگاه تربیت‌مدرس

ابراهیم زارعی؛ عصمت مومنی

دوره 1، شماره 1 ، دی 1393، صفحه 19-31

https://doi.org/10.22054/jks.2014.245

چکیده
  هدف این پژوهش، تعیین میزان تسهیم دانش و سطح خلاقیت و تعیین رابطه‌ آن‌ها در میان کتابداران کتابخانه‌های دانشگاه تربیت مدرس در سال 1392 است. روش: پژوهش از نوع کاربردی و به روش پیمایشی- همبستگی به بررسی نظر 50 نفر از کتابداران و مدیران کتابخانه‌های دانشکده‌های علوم انسانی، فنی و مهندسی و کتابخانه مرکزی دانشگاه تربیت مدرس پرداخته است. ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی وضعیت مدیریت دانش‌های گردآوری، سازمان‌دهی و اشاعه اطلاعات نسخه‌‌های خطی در کتابخانه‌‌های ایران و ارائه‌ی یک مدل کاربردی

الهه روحی دل؛ نصرت ریاحی‌نیا؛ فهیمه باب الحوائجی؛ زهرا اباذری

دوره 1، شماره 1 ، دی 1393، صفحه 33-52

https://doi.org/10.22054/jks.2014.246

چکیده
  هدف: این پژوهش باهدف بررسی وضعیت مؤلفه‌های گردآوری، سازمان‌دهی و اشاعه اطلاعات نسخ خطی، در بخش‌های نسخ خطی کتابخانه‌‌های ایران بر اساس مؤلفه‌‌های مدیریت دانش انجام‌شده است. روش تحقیق: در این پژوهش از روش ترکیبی (کمی و کیفی) همزمان استفاده‌شده است. جامعه پژوهش را کلیه بخش‌‌های نسخ خطی در کتابخانه‌های سطح کشور که دارای بخش نسخ ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
روند پژوهش در حوزه ترجمان دانش

رویا پورنقی؛ لیلا نعمتی انارکی

دوره 1، شماره 1 ، دی 1393، صفحه 33-52

https://doi.org/10.22054/jks.2014.247

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر شناسایی روند پژوهش در حوزه ترجمان دانش در پایگاه‌های اطلاعاتی (ساینس دایرکت، تیلور و فرانسیس، اریک و امرالد) در دو حوزه پزشکی و غیرپزشکی است. روش: روش پژوهش تحلیل محتوا است و در آن به بررسی ترجمان دانش و مطالب مرتبط، در مقالات موجود در 4 پایگاه اطلاعاتی منتخب شامل ساینس دایرکت، اریک، تیلور و فرانسیس و امرالد از 1985 ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تأثیر ابزارهای فناوری اطلاعات بر اجرای مدیریت دانش در بانک تجارت

قاسم آزادی احمدآبادی؛ زهرا آزادی احمدآبادی؛ اکرم آزادی احمدآبادی

دوره 1، شماره 1 ، دی 1393، صفحه 73-90

https://doi.org/10.22054/jks.2014.248

چکیده
  هدف: هدف پژوهش، ارزیابی میزان تأثیر ابزارهای فناوری اطلاعات در اجرای مدیریت دانش در بانک تجارت است. روش: روش پژوهش پیمایشی از نوع همبستگی و ازنظر هدف، کاربردی بوده که بر اساس نظرات 75 کارشناس از بانک تجارت، انجام‌گرفته است. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه‌ی 34 سؤالی بود که با نرم‌افزار آماری SPSS20 مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت. برای تجزیه‌وتحلیل ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
دیدگاه کتابداران درباره زیرساخت فناوری در به کارگیری مدیریت دانش در کتابخانه‌های دانشگاه‌های سراسری شهرستان بابل

زهرا رستمی؛ نسیمه جهانی؛ آزاده علاقمند

دوره 1، شماره 1 ، دی 1393، صفحه 91-101

https://doi.org/10.22054/jks.2014.249

چکیده
  هدف: بررسی وضعیت زیرساخت فناوری در سه حوزه مدیریت دانش (گردآوری و ذخیره‌سازی منابع، سازمان‌دهی منابع و اشاعه منابع دانش) در کتابخانه‌های دانشگاه‌های سراسری شهرستان بابل ازنظر کتابداران است. روش: روش پژوهش پیمایشی- توصیفی است و با استفاده از پرسشنامه بر روی 30 کتابدار شاغل در کتابخانه‌های دانشگاه-های سراسری شهرستان بابل صورت گرفته ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تحلیل استنادی پایان‌نامه‌های رشته شهرسازی دانشگاه تربیت مدرس در سالهای 1389 تا 1390

زهرا کاظمی شمامی؛ علی جلالی دیزجی

دوره 1، شماره 1 ، دی 1393، صفحه 103-124

https://doi.org/10.22054/jks.2014.250

چکیده
  هدف: هدف پژوهش، تحلیل استنادی مآخذ پایان‌نامه‌های سالهای 1389-1390 رشته شهرسازی دانشگاه تربیت مدرس است. روش: روش پژوهش، تحلیل استنادی است. جامعه آماری، 3688 استناد است. استنادها به روش سرشماری بررسی شدند. در گردآوری داده‌ها، با مراجعه به سایت کتابخانه، مآخذ پایان‌نامه‌ها دریافت شد و در تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار مایکروسافت اکسل 2007، ...  بیشتر