شهاب بهرامی؛ محمد سعید کیانی
چکیده
مطالعه حاضر نقش میانجی هویت سازمانی را در رابطه بین رهبری اخلاقی بر آوا و رفتار شهروندی مورد بررسی قرار داده است. پژوهش حاضر توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف کاربردی و از نظر جمع آوری اطلاعات از نوع پژوهشهای توصیفی _ همبستگی بود. جامعه پژوهش تمــامی کارکنــان ادارات کــل ورزش و جوانــان استانهای غرب کشور در سال 1397 بـود. از تحلیل عاملی ...
بیشتر
مطالعه حاضر نقش میانجی هویت سازمانی را در رابطه بین رهبری اخلاقی بر آوا و رفتار شهروندی مورد بررسی قرار داده است. پژوهش حاضر توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف کاربردی و از نظر جمع آوری اطلاعات از نوع پژوهشهای توصیفی _ همبستگی بود. جامعه پژوهش تمــامی کارکنــان ادارات کــل ورزش و جوانــان استانهای غرب کشور در سال 1397 بـود. از تحلیل عاملی در این پژوهش استفاده شده که حجم نمونه بر اساس آن 168 نفر به دست آمدکه برای اطمینان از نمونه گیری 210 پرسشنامه جمعآوری شد. به منظور جمعآوری دادهها از 4 پرسشنامه استاندارد استفاده شد. روایی صوری توسط 10 تن از اساتید مدیریت ورزشی و روایی سازه آزمون با استفاده از نرم افزار smart pls مورد تأیید قرار گرفت. روایی همگرایی نیز بزرگتر از 5/0 بود. میزان پایایی برای کلیة متغیرهای پژوهش بیشتر از7/0 بود. جهت آزمون فرضیهها از آزمونهای آماری ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر استفاده شد. تحلیل دادههای پژوهش با استفاده از نرم افزارهای plsو Spss انجام گرفت. نتایج حاصل از تحلیل یافتهها نشان داد که رهبری اخلاقی بر افزایش هویت و رفتار شهروندی به طور مستقیم اثرگذار بود. متغیرهای هویت و رفتار شهروندی از نگـرش اعـضای سـازمان تـأثیر میپذیرند و ناشی از دیدگاهی است که فرد نسبت به سازمان به دست میآورد؛ بنابراین رهبران سازمان باید به برقراری انصاف و عدالت در سازمان توجه نمایند و اخلاق را در سازمان برقرار نموده و تأثیری مثبـت در ایجـاد جهتگیری منطقی نسبت به هویت و افزایش رفتار شهروندی داشته باشند.
شهاب بهرامی
چکیده
هدف: هدف از پژوهش حاضر تأثیر سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش بر ظرفیت سازمانی در کارکنان وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران بود. روش پژوهش: روش پژوهش توصیفی و از نوع مدل معادلات ساختاری بود که به لحاظ هدف، کاربردی و بهصورت میدانی در جامعه آماری انجام گرفت. جامعه آماری این پژوهش را کلیه کارکنان وزارت ورزش و جوانان ایران به تعداد 965 ...
بیشتر
هدف: هدف از پژوهش حاضر تأثیر سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش بر ظرفیت سازمانی در کارکنان وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران بود. روش پژوهش: روش پژوهش توصیفی و از نوع مدل معادلات ساختاری بود که به لحاظ هدف، کاربردی و بهصورت میدانی در جامعه آماری انجام گرفت. جامعه آماری این پژوهش را کلیه کارکنان وزارت ورزش و جوانان ایران به تعداد 965 نفر تشکیل دادند که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 276 نفر بهصورت تصادفی ساده بهعنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامههای سرمایه اجتماعی فرجی (1389)، مدیریت دانش همتی (1389) و ظرفیت سازمانی مقیمی (1390) استفاده شد و پایایی آنها در یک مطالعه مقدماتی به ترتیب (82/0، 80/0، 78/0) به دست آمد. یافتهها: یافتهها نشان داد که سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش و ظرفیت سازمانی تأثیر مستقیم و معناداری داشته است. مدیریت دانش نیز اثری مثبت و مستقیم بر ظرفیت سازمانی داشته است. درنهایت نتایج حاصل از مدل پژوهش نشان داد که سرمایه اجتماعی سازمانی بهواسطه مدیریت دانش بر ظرفیت سازمانی تأثیر معناداری دارد. نتیجهگیری: بهطورکلی یافتههای پژوهش بیانگر اهمیت نقش سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش بر ارتقای سطح ظرفیت سازمانی در کارکنان وزارت ورزش و جوانان است؛ بنابراین پیشنهاد میشود که وزارت ورزش و جوانان با استفاده از برنامههای دانشمحور و مدیریت آنها و تبدیل کارکنان به سرمایههای اجتماعی موجبات افزایش و تقویت ظرفیت سازمانی کارکنان را فراهم کند
شهاب بهرامی؛ مهتاب مشتاقی؛ مریم رک رک
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین رفتارهای تسهیم دانش با نوآوری در خدمات و نوآوری در فرآیندها در فدراسیونهای منتخب ورزشی جمهوری اسلامی ایران بود. دادههای پژوهش با استفاده از پرسشنامه از میان 110 نفر از کارکنان شاغل در این سه فدراسیون گردآوری شدند و با استفاده از فنون توصیفی، استنباطی و مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزارهای ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین رفتارهای تسهیم دانش با نوآوری در خدمات و نوآوری در فرآیندها در فدراسیونهای منتخب ورزشی جمهوری اسلامی ایران بود. دادههای پژوهش با استفاده از پرسشنامه از میان 110 نفر از کارکنان شاغل در این سه فدراسیون گردآوری شدند و با استفاده از فنون توصیفی، استنباطی و مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزارهای SPSS و SmartPLS تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان داد وضعیت متغیر وضعیت متغیرهای تسهیم دانش و نوآوری در خدمات و فرآیندها از حد متوسط بیشتر است. همچنین نتایج حاصل از مدل یابی معادلات ساختاری نشان داد رفتارهای تسهیم دانش بر نوآوری در خدمات و نوآوری در فرآیندها تأثیر مثبتی دارد. جهت بهبود تسهیم دانش در فدراسیونهای ورزشی نیاز به ارتقا نوآوری در خدمات و فرایندها وجود دارد. به عبارتی نوآوری در خدمات و فرایندها سبب ایجاد بستری جهت بهبود رفتارهای تسهیم دانش میگردد.