اسفندیاری مقدم، علیرضا. (1388). ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانههای دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات از طریق مدل تحلیل شکاف. پایاننامهی دکترای علوم کتابداری و اطلاعرسانی، دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات، تهران، ایران.
اشرفیریزی، حسن و کاظمپور، زهرا. (1386). مدل لایبکوال و کاربرد آن در کتابخانههای دانشگاهی. فصلنامهی مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 18(2)، 197-214.
اشرفیریزی، حسن و کاظمپور، زهرا. (1393). تحلیل شکاف کیفیت خدمات کتابخانههای مرکزی دانشگاههای دولتی شهر اصفهان. فصلنامهی مدیریت اطلاعات و دانششناسی، 1(1)، 71-83.
اصغری جعفرآبادی، محمد؛ سلطانی، اکبر و محمدی، مومنه. (1392). سری آمار: آزمونهای مقایسه میانگینها. مجله دیابت و لیپید ایران، 12(4)، 265-291.
انصاری، اعظم؛ فامیل روحانی، علی اکبر و مرادی، محمود. (1395). ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانههای عمومی شهر همدان براساس الگوی لایبکوال. فصلنامهی دانششناسی، 9(34)، 7-18.
بابالحوائجی، فهیمه و اسفندیاری مقدم، علیرضا. (1388). کیفیتسنجی عملکرد کتابخانههای دانشگاهی: رویکردی متنپژوهانه. فصلنامهی کتابداری و اطلاع رسانی، 12(1)، 49-78.
بذرکار، لیلا و نظری، فریبا. (1396). ارزیابی رضایتمندی اعضاء فعال کتابخانه مرکزی اهواز نسبت به کیفیت خدمات براساس الگوی کانو- لایب کوال. مطالعات دانششناسی، 4 (13)، 51-84.
تاجداری، پرویز و افشیننیا، منوچهر. (1372). مقدمهای بر آمار برای علوم (اداری، بازرگانی، حسابداری و اجتماعی)، تهران: آتا.
حسنزاده، محمد و نجفقلینژاد، اعظم. (1387). سنجش و ارزیابی کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی، نظریهها، روشها و ابزارها. تهران: نشر کتابدار.
درمنثاری، مهدی. (1390). ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانههای عمومی شهر تبریز از دید کاربران. پایاننامه کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، ایران.
رنجگرکرجان، فاطمه و ضیایی، ثریا. (1395). ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانهی مرکزی تبریز از نظر کاربران بر اساس مدل لایبکوال. فصلنامهی مدیریت اطلاعات و دانششناسی، 3(3)، 75-84.
سامانه ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانهها (رف). (1398). بازیابی در 16آذر، 1398، از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران. https://raf.irandoc.ac.ir/home/about
سهرابی، مطهره. (1397). ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانههای عمومی شهر زاهدان بر اساس الگوی لایبکوال. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت اطلاعات گرایش مطالعات کتابخانههای عمومی، دانشگاه پیام نور. مشهد، ایران.
صفیان بلداجی، رسول. (1389). ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانههای عمومی استان چهار محال و بختیاری با استفاده از ابزار لایبکوال. پایاننامه کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی. تهران، ایران.
محمدبیگی، فاطمه. (1387). ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانههای عمومی وابسته به نهاد کتابخانههای عمومی کشور شهر قزوین با استفاده از ابزار Libqual. پایاننامه کارشناسی ارشد علوم کتابداری و اطلاعرسانی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس. تهران، ایران.
محمدیاری، بهزاد. (1390). ارزیابی کیفیت کتابخانههای مرکزی دانشگاههای شهر ایلام با استفاده از مدل لیبکوآل. پایاننامه کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران. اهواز، ایران.
محمدی، اقبال. (1393). کیفیت خدمات کتابخانههای عمومی استان کردستان با استفاده از ابزار لایبکوال. پایاننامه کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانششناسی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی. تهران، ایران.
محمدی، حسین. (1390). ارزشیابی کیفیت خدمات کتابخانه عمومی پارک شهر تهران با استفاده از ابزار لیبکوآل. پایاننامه کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه علامه طباطبایی. تهران، ایران.
مطلبی، داریوش و خانعلیلو، رابعه. (1398). ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانههای عمومی از دیدگاه کاربران: مطالعه موردی کتابخانههای عمومی استان آذربایجان غربی. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 25(4)، 579-596.
مزینانی، علی. (1384). کتابخانه و کتابداری. تهران: انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها(سمت).
واینگاند، دارلین. (1384). خدمت عالی به مشتری: راهنمایی مختصر برای کتابداران (مترجم مرضیه هدایت). تهران: انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها(سمت).
Byrne, B. M. (2010). Structural Equation Modeling with AMOS: Basic Concepts, Applications, and Programming. New York: Routledge.
Greenwood, J., Watson, A. & Dennis, M. (2011). Ten years of Libqual: A Study of Qualitative & Quantitative Survey Results at the University of Mississippi 2001-2010. Journal of Academic Librarianship, 30(4), 312-318.
Hair, J., Black, W. C., Babin, B. J. & Anderson, R. E. (2010) Multivariate Data Analysis(7th ed.). Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Educational International.
Krejcie, R. V. & Morgan, D. W. (1970). Determining Sample Size for Research Activities. Educational and Psychological Measurement, 30(3), 607-610.
LibQUAL+ tells me if Library Users are Satisfied? Library & Information Science Research, 27, 424-439.
McCaffrey, C. (2013). Libqual in Ireland: Performance Assessment & Service Improvement in Irish University Librarie.The Journal of Academic Librarianship, 39(4), 347-350.
McCaffrey, C. (2019). Transforming the University Library one Step at a Time: A Ten Year LibQUAL+ review. new review of academic librarianship. 25 (1) 59-75. DOI: 10.1080/13614533.2018.1511438.
Roszkowski, M. J., Baky, J. S. & Jones, D. B. (2005). So which score on.
Ansari, Azam, Famil Rouhani, Ali Akbar and Moradi, Mahmoud. (2015). Evaluation of the quality of services of public libraries in Hamedan city based on the Laib-Qual model. Science Quarterly, 9(34), 7-18. [In Persian].
Asghari Jafarabadi, Mohammad, Soltani, Akbar and Mohammadi, Momeneh. (2012). Statistics series: mean comparison tests. Iranian Journal of Diabetes and Lipid, 12(4), 265-291. [In Persian].
Ashrafirizi, Hassan and Kazempour, Zahra. (2007). Lib-Qual model and its application in university libraries. National Library and Information Organization Studies Quarterly, 18(2), 197-214. [In Persian].
Ashrafirizi, Hassan and Kazempour, Zahra. (2014). Gap analysis of the service quality of the central libraries of Isfahan state universities. Quarterly Journal of Information Management and Science, 1(1), 71-83. [In Persian].
Azadeh, Fereidoun. (2019).
Education Public Library. Encyclopedia of librarianship and information. Available online at:
http://portal.nlai.ir/daka/Wiki. [In Persian].
Bab Al-Hawaeji, Fahimeh and Esfandiari Moghadam, Alireza. (2009). Quality assessment of university library performance: a textual approach. Library and Information Quarterly, 12(1), 49-78. [In Persian].
Bazrkar, Leila and Nazari, Fariba. (2016). Evaluating the satisfaction of the active members of Ahvaz Central Library with regard to the quality of services based on the Cano-Lib-Qual model. Scientific Studies, 4 (13), 51-84. [In Persian].
Deramnesari, Mehdi. (2018). Evaluation of the service quality of Tabriz public libraries from the users' point of view. Master's thesis in librarianship and information, Islamic Azad University, Hamadan Branch, Iran. [In Persian].
Esfandiari Moghadam, Alireza. (2009). Assessing the service quality of libraries of Azad University Research Sciences Unit through the gap analysis model. Doctoral thesis of Library and Information Sciences, Azad University, Research Sciences Unit, Tehran, Iran. [In Persian].
Hassanzadeh, Mohammad and Najafgholinejad, Azam. (2007). Measuring and evaluating libraries and information centers, theories, methods and tools. Tehran: Ketabdar Publishing House. [In Persian].
Jafari, Manouchehr. (interview on July 24, 2012). Tabriz Central Library archive of manuscripts and lithographs.
Iran Book Agency. Available online at:
http://www.ibna.ir/fa/tolidi/174172/. [In Persian].
Library Service Quality Evaluation System. (RAF) (2018). Retrieved on 16 Azar, 2018, from Iran Research Institute of Science and Information Technology.
https://raf.irandoc.ac.ir/home/about. [In Persian].
Mazinani, Ali. (2005). Library and librarianship. Tehran: Publications of Organization for Studying and Compiling Humanities Books of Universities (Samt). [In Persian].
Mohammadbeigi, Fatemeh. (2008). Evaluation of the quality of public library services affiliated to the institution of public libraries in the city of Qazvin using Libqual tool. Master's Thesis of Library and Information Sciences, Faculty of Humanities, Tarbiat Modares University. Tehran Iran. [In Persian].
Mohammadi, Eqbal. (2013). The quality of services of public libraries in Kurdistan province using the LibQual tool. Master's Thesis of Information Science and Epistemology, Faculty of Psychology and Educational Sciences, Allameh Tabatabai University. Tehran Iran. [In Persian].
Mohammadi, Hossein. (2011). Evaluating the quality of services of the Public Library of Tehran City Park using the Lib-Qual tool. Master's thesis in librarianship and information, Faculty of Educational Sciences and Psychology, Allameh Tabatabai University. Tehran Iran. [In Persian].
Mohammadyari, Behzad. (2011). Evaluation of the quality of the central libraries of the universities of Ilam using the Lib-Qual model. Master's thesis in librarianship and information, Faculty of Educational Sciences and Psychology, Shahid Chamran University. Ahvaz, Iran. [In Persian].
Motalebi, Dariush and Khan Alilou, Rabe’eh. (2018). Assessing the quality of public library services from the users' point of view: a case study of public libraries in West Azarbaijan province. Information research and public libraries, 25(4), 579-596. [In Persian].
Ranjgarkorjan, Fatemeh and Ziaei, Soraya. (2015). Evaluation of the service quality of Tabriz central library from the point of view of users based on the lib-qual model. Quarterly Journal of Information Management and Science, 3(3), 75-84. [In Persian].
Safian Beldaji, Rasoul. (2009). Evaluating the quality of services of public libraries in Chahar Mahal and Bakhtiari province using LibQual tool. Master's thesis in librarianship and information, Faculty of Educational Sciences and Psychology, Shahid Beheshti University. Tehran Iran. [In Persian].
Sohrabi, Motahereh. (2017). Evaluation of the service quality of public libraries in Zahedan based on the Lieb-Qual model. Master's thesis in the field of information management, public library studies, Payam Noor University. Mashhad, Iran. [In Persian].
Tajdari, Parviz and Afshinnia, Manouchehr. (1993). An introduction to statistics for the sciences (administrative, commercial, accounting and social), Tehran: ATA. [In Persian].
Weingand, Darlene. (2004). Excellent customer service: a brief guide for librarians (translated by Marzieh Hedayat). Tehran: Publications of Organization for Studying and Compiling Humanities Books of Universities (Samt). [In Persian].