آقایی فیشانی، تیمور؛ الوانی، سیدمهدی (1377). خلاقیت و نوآوری در انسانها و سازمانها. تهران: ترمه.
آراسته، حمیدرضا (1383). فلسفه انجمنهای علمی. رهیافت، (32)، 22-27.
آرمون، عسگر؛ ستاری، صدرالدین؛ نامور، یوسف (1397). شناسایی و تبیین عوامل مؤثر بر اشتراکدانش میان اعضای هیئتعلمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل. سلامت و بهداشت، 9 (3)، 334-346.
احمدی، محمدمیلاد؛ ترابی، اویس؛ صفیان، مهدی (1397) مدلسازی معادلات ساختاری عوامل اثرگذار بازیکاری بر تسهیم دانش: مطالعه موردی دانشگاههای منتخب شهر تهران. مدیریت راهبردی دانش سازمانی، 1 (3)، 77-116.
اخوان، پیمان؛ رحیمی، اکبر (1391). شناسایی و رتبهبندی عوامل انگیزشی مؤثر بر اشتراک دانش در یک سازمان صنعتی. مدیریت نوآوری، 1 (2)، 107-135.
اخوان، پیمان؛ حسینیسرخوش، سیدمهدی (1394). بررسی عوامل انگیزشی و سازمانی مؤثر بر شکلگیری رفتار تسهیمدانش میان کارکنان (مطالعه موردی در یک مرکز تحقیق و توسعه صنعتی). پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 30 (4)، 1051-1084.
اسماعیلپناه، فرشاد؛ خیاطمقدم، سعید (1392). بررسی وضعیت موجود اشتراکگذاری دانش بین اعضای هیئتعلمی دانشگاهها (مطالعه موردی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد). مدیریت بهرهوری، 7 (26)، 43-67.
الهی، شعبان؛ سورانی، اعظم؛ رجبزاده، علی (1398). وضعیتیابی مؤلفههای انگیزه کارکنان و به اشتراکگذاری دانش قبل و بعد از پیادهسازی مدیریت دانش. مطالعات مدیریت کسبوکار هوشمند، 7 (28)، 33-66.
انتظاری، علی؛ امیری، مقصود؛ مرتجی، نجمهسادات (1395). ارائه الگوی رفتار اشتراک دانش متخصصان ایرانی در فضای مجازی. مطالعات رسانههای نوین، 2 (5)، 168-205.
پاول، رونالد (1385). روشهای اساسی پژوهش برای کتابداران. مترجم. نجلا حریری. تهران: مرکز انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات.
پور، سمیرا؛ مرتضوی، سعید (1392). تبیین عوامل مؤثر بر نگرش و رفتار مبتنی بر تسهیم دانش (موردمطالعه: پرستاران بیمارستان 17 شهریور). مطالعات رفتار سازمانی، 2 (3)، 43-70.
حاجیان، الناز؛ سردار، سهیلا (1396). ارائه الگویی برای سنجش عوامل انگیزشی و بیرونی مؤثر در تمایل کارکنان به تسهیم دانش. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 32 (4)، 1093-1118.
خسروی پور، بهمن؛ رجبیان غریب، فاطمه (1398). تأثیر منابع شناختی عاطفی خلاقیت پژوهشی بر انگیزش (موردمطالعه: دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان). رویکردهای پژوهشی کارآفرینانه در کشاورزی، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، 5، 17-28.
خواجوی، شکراله؛ کرمانی، احسان (1398). بررسی عوامل مؤثر بر تسهیم دانش در مؤسسات حسابرسی. دانش حسابرسی، 19 (75)، 31-60.
خورسندیطاسکوه، علی؛ لیاقتدار، محمدجواد (1387). ارتباطات بین دانشگاهی و نقش آن در گسترش همکاریهای فرامرزی. تحقیقات فرهنگی، 1(2)، 111-132.
دلاور، علی (1396). روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. ویرایش 4. تهران: نشر ویرایش.
زارعی، ابراهیم؛ حسنزاده، محمد؛ هلالیان، فاطمه (1394). رابطه تسهیم دانش با خلاقیت و نوآوری در بین کتابداران کتابخانههای مرکزی دانشگاههای تربیت مدرس، آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و علوم پزشکی تهران. نظامها و خدمات اطلاعاتی، 4 (3-4)، 23-36.
سلیمانی، محمد؛ صادقفیضی، جعفر؛ پاشازاده، یوسف؛ برزگرقرهباغ، جعفر (1391). بررسی نقش و میزان تأثیر فاکتورهای فردی کارکنان بر کیفیت تسهیم دانش (مطالعه موردی: اداره امور زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان آذربایجان غربی). مدیریت توسعه و تحول، 11، 73-81.
سلیمی، مهدی؛ خداپرست، محبوبه (1394). اثر ارتباط استاد-دانشجو بر انگیزش تحصیلی و خودکاؤامدی پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی تربیتبدنی علوم ورزشی. پژوهش در ورزش دانشگاهی، 9، 109-126.
سلیمی، قاسم؛ کشاورزی، فهیمه؛ حیدری، الهام (1393). مطالعه تجربی رابطه توانمندیسازی روانشناختی و بلوغ رفتار تسهیم دانش دانشجویان دکتری دانشگاه شیراز. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 5 (3)، 1-22.
سولسو، رابرت (1381). روانشناسی شناختی. ترجمه فرهاد ماهر. تهران، رشد
سنگوپتا، آی. ان. (1372). مروری بر کتابسنجی، اطلاعسنجی، علمسنجی و کتابخانهسنجی. ترجمه مهردخت وزیرپورکشمیری (گلزاری). پژوهشنامه و مدیریت اطلاعات (علوم و فناوری اطلاعات سابق و اطلاع رسانی سابق)، 10 (2-3)، 38-58.
سیدجوادین، سید رضا (1386). تئوریهای مدیریت. تهران: نگاه دانش.
شائمیبرزکی، علی؛ کیانپور، مسعود؛ شاکری، فاطمه (1397). فرآیند درون فردی مشارکت در تسهیم دانش. مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، 27 (88)، 103-141.
شرفالدین، مائده؛ افضلآقایی، منور؛ رهنمابرگرد، زهره (1398). بررسی آگاهی، نگرش و عملکرد دانشجویان در ارتباط با پژوهش و عوامل مرتبط با آن در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال 1397. فصلنامه کمیته تحقیقات پزشکی، 22 (72)، 34-43.
صادقی، منصور و همکاران (1390). تحلیل مدل عوامل سازمانی، فردی و گروهی مؤثر بر توسعه نوآوری در سازمانهای تحقیقاتی و فنآور. پژوهش و توسعه فناوری (دانش و فناوری سابق)، 3 (5)، 36-66.
عصاره، فریده (1376). قابلیت و تأثیر کشورهای در حال رشد به تولید متون علمی. با ترجمه علی مزینانی. کتاب (3)، 123- 137.
فتاحی، رحمتالله (1389). جای خالی نوآوری: چالش جدی در پژوهشهای ما. علوم و فناوری اطلاعات، 25 (4)، 569-571.
قنبری، سیروس؛ افضلی، افشین؛ رحمانی، اسماعیل (1398). تحلیل رابطه کانونی تسهیم دانش یادگیری سازمانی (نمونه پژوهش: مدارس ناحیه دو شهر همدان). مدیریت راهبردی دانش سازمانی، 2 (4)، 45-74.
کاظمی و همکاران (1395). محیط اجتماعی و خلاقیت: بررسی تأثیر جو دانشگاه در پیشرفت خلاقانهی دانشجویان. پژوهشهای روانشناسی اجتماعی، 6 (22)، 47-66.
کفاشانکاخکی، مجتبی؛ آسماندره، یاسر؛ محمدیان، زهرا (1396). سنجش میزان تأثیر عوامل مؤثر بر شکلگیری رفتار اشتراکدانش از دیدگاه دانشجویان (مطالعه موردی: دانشگاه فردوسی مشهد). پژوهشهای نظری و کاربردی در علم اطلاعات و دانششناسی، 7 (1)، 153-173.
کفاشانکاخکی، کمالزاده، سهیلا؛ نجی، آرزو؛ رجبی، مریم (1395). پیش شرطها و پیامدهای قصد اشتراک دانش در بین دانشجویان تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز. کتابداری و اطلاعرسانی، 19 (3)، 73-97.
گدازگر، حسین؛ علیزادهاقدم، محمدباقر (1385). مطالعه عوامل مؤثر بر تولید علم در بین اعضاء هیأت علمی دانشگاهها (نمونه مورد مطالعه: اعضاء هیئتعلمی دانشگاه تبریز). علوم اجتماعی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد (8)، 123-148.
محمودیمیمند، محمد؛ شهابی، مریم (1393). بررسی نقش سرمایه اجتماعی و کنترل رفتاری بهعنوان عوامل تأثیرگذار بر وضعیت تسهیم دانش ضمنی میان کارکنان: بانک ملی شهر کرمانشاه. پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 4 (4)، 137-152.
مظلومیمحمودآباد، سعید و همکاران (1392). بررسی دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در خصوص موانع انجام فعالیتهای پژوهشی در حین آموزش در دانشگاه. مجله توسعه آموزش در علوم پزشکی، ۶ (۱۰)، 63-70.
منصوریان، یزدان (1390). اهمیت خلاقیت در انتخاب موضوع. قابل دسترسی از: https://www.lisna.ir/Note/5226
موون، جان؛ مینور، میشل (1395). رفتار مصرف کننده. مترجم کامبیز حیدرزاده. تهران: مهربان نشر.
مهرام، بهروز؛ طاطاری، یونس؛ کارشکی، حسین (1393). بررسی نقش ادراک دانشجویان تحصیلات تکمیلی از مولفههای برنامه درسی در پیشبینی میزان انگیزش پژوهشی آنها. مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 5 (10)، 97-113.
نوریکوهانی، مرضیه؛ ادی، محمدعلی (1397). رابطه ساختاری بین انگیزش درونی و بیرونی، نگرش به تسهیمدانش، کنترل رفتار ادراک شده هنجارهای ذهنی و نیت به تسهیمدانش با رفتار تسهیمدانش. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 8 (20)، 127-154.
Amabile, T. M. (1983). The social psychology of creativity. New York: Springer-Verlag.
Argote, L., Ingram, P., Levine, J.M. and Moreland, R.L. (2000). Knowledge transfer in organizations: learning from the experience of others. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 82 (1), 1-8.
Bălău, N. & Utz, S. (2016). Information sharing as strategic behaviour: the role of information display, social motivation and time pressure. Behaviour & Information Technology, 1-17.
Bilginoglu, E., Yozgat, U. (2018). Perceived training intensity and knowledge sharing among banking sector employees in Turkey: Examining the moderating role of intrinsic motivation and self-efficacy. Life Skills Journal of Psychology, 2(4), 361-371.
Chennamaneni, A., Teng, J.T.C., Raja, M.K. (2012). A unified model of knowledge sharingbehaviours: theoretical development and empirical test, Behaviour & Information Technology, 31:11, 1097-1115
Chiu, C.M., Hsu, M.H., & Wang, Eric, T.G. (2006). Understanding knowledge sharing in virtual communities: An integration of social capital and social cognitive theories. Decision Support Systems, 42 (3), 1872–88.
Davenport, T.H.& Prusak, L. (1998). Working Knowledge: How Organizations Manage What They Know. Boston, MA: Harvard Business School Press.
Davenport, T.H., Long, D.D. and Beers, M.C. (1998). Successful knowledge management projects. Sloan Management Review, 30 (2), 43-57.
Erden, Z., von Krogh, G. & Nonaka, I. (2008). The quality of group tacit knowledge. Journal of Strategic Information Systems, 17(1), 4–18.
Feldman, R. (1990). Understanding psychology. Mc Graw Hil.
Fishbein, M. & Ajzen, I. (1981). Attitudes and voting behavior: an application of the theory of reasoned action. Progr. Appl. Soc. Psychol. 1, 253–313.
Ford, C. (1996). A theory of individual creative action in multiple social domains. Academy of Management Review, 21(4), 1112-1142.
Ghobadi, S. and D’Ambra, J. (2012). Knowledge sharing in cross-functional teams: a coopetitive model. Journal of Knowledge Management, 16 (2), 285-301.
Godin G., Kok G. (1996). The theory of planned behavior: A review of itsapplications to health-related behaviors. American Journal of Health Promotion, 11 (2), 87- 98.
Grant, R.M. (1996). Toward a Knowledge-based Theory of the Firm. Strategic Management Journal 17: 109–122.
He, W. and Wei, K.K. (2009). What drives continued knowledge sharing? An investigation of knowledgecontribution and-seeking beliefs. Decision Support Systems, 46 (4), 826-838.
Herzberg, F. (1964). The motivation-hygiene concept and problems of manpower. Personnel Administrator, (27), 3–7.
Hsu, M.H., Ju, T.L., Yen, C.H. & Chang, C.M. (2007). Knowledge sharing behavior in virtual communities: the relationship between trust, self-efficacy, and outcome expectations. International Journal of Human-Computer Studies, 65 (2), 153-169.
Kim, S. & JU, B. (2008). An analysis of faculty perceptions: Attitudes toward knowledge sharing and collection in an academic institution. Library and Information Science Research, 30, 282-290
Landry, R., Amara, N. & Lamari, M. (2001). Utilization of social science research knowledge in Canada. Research Policy, 30 (2), 333-349.
Li, C. & Hsieh, C. (2009). The impact of knowledge stickiness on knowledge transfer implementation, internalization, and satisfaction for multinational corporations. International Journal of Information Management, 29 (6), 425-435.
Lou, J., Fang, Y., & Lim, K. H. (2013). Contributing high quantity and quality knowledge to online Q&A communities.
Journal of the American Society for Information Science and Technology, 64(2), 356–371.
Locke, E. A. (1968). Toward a theory of task motivation and incentives. Organizational Behavior and Human Performance, 3 (2), 157-189.
Lomas, J. (1990). Finding audiences, changing beliefs: the structure of research use in Canadian health policy. Journal of Health Politics, Policy and Law, 15 (3), 525-542.
Mansor، Z. (2015). Motivation and willingness to participate in knowledge sharing activities among academics in a public University. Procedia Economics and Finance, 286–293.
Martini, L. (2006). Attitude towards knowledge sharing behavior: A critical review. 1-17
Maslow, A.H. (1943). A theory of human motivation. Psychology Review, 50 (4), 370-396.
Massa, S. & Testa S. (2009). A knowledge management approach to organizational competitive advantage: Evidence from the food sector, European Management Journal, No. 27, 129-141.
Mohammad, M.T.F., Alajmi, S. A., & Ahmed, E. A. (2018). Motivation factors toward knowledge sharing intentions and attitudes. International Journal of Business Administration, 9(4), 10-126.
Moshref Javadi, M.H. et al. (2012). Effect of motivation and trust on knowledge sharing and effect of knowledge sharing on employee’s performance. International Journal of Human Resource Studies, 2 (1), 210-221.
Muller-Seitz, G., & Reger, G. (2009). Is open source software living up to its promises? Insights for open innovation management from two open source software-inspired projects. R&D Management, 39(4), 372–381.
Nonaka, I. (1994). A dynamic theory of organizational knowledge creation. Organizational Science, 5 (1), 14-37.
Nonaka, I.O. and Takeuchi, H. (1995). The Knowledge-creating Company: How Japanese Companies Create the Dynamics of Innovation. Oxford University Press, New York, NY.
Osterloh, M., & Frey, B.S. (2000). Motivation, knowledge transfer, and organizational forms. Organization Science, 11(5), 538-550.
Pan, S. L., & Scarbrough, H. (1998). A sociotechnical view of knowledge sharing at Buckman Laboratories. Journal of Knowledge Management, 2 (1), 55-66.
Rumizen, M.C. (1998). Report of the second comparative study of knowledge creation conference. Journal of Knowledge Management, 2 (1), 77-81.
Shaalvik, E.M., & Shaalvik, S. (2007). Dimensions of teacher self-efficacy and relations with strain factors, perceived collective efficacy, and teacher burnout. Journal of Educational Psychology, 99 (33), 611-625.
Shahzadi, I., Hameed, R.M., & Kashif, A.R. (2015). Individual motivational factors of optimistic knowledge sharingbehavior among University academia. The Business & Management Review, 6 (1), 122-133.
Small, C.T. and Sageb, A.P. (2006). Knowledge Management and knowledge sharing: A review. Information Knowledge Systems Management, 5 (3), 153-169.
Soo, C.W., Devinney, T.M. and Midgley, D.F. (2004). The role of knowledge quality in firm performance. In Tsoukas, H. and Mylonopoulus, N. (Eds), Organizations as Knowledge Systems. Knowledge, Learning and Dynamic Capabilities, Palgrave Macmillan, London, pp. 252-275.
Sternberg, R., & Lubart, T. (1999). The Concept of creativity: Prospects and paradigms. In R. Sternberg (Ed.), Handbook of creativity. Cambridge University press.
Stvilia, B., Twidale, M., Smith, L., & Gasser, L. (2005). Assessing information quality of a community-based encyclopedia.Proceedings of the International Conference on Information Quality - ICIQ 2005, Cambridge, MA: MITIQ. 442-454.
Tagger, S. (2002). Individual creativity and group ability to utilize individual creative resources: A multilevel model. Academy of Management Journal, 45, 315–330.
Tingting, Z. (2017). A Literature review on knowledge sharing. Open Journal of Social Sciences, 5, 51-58.
Torrance, E.P. (1979). An instructional model for enhancing incubation. Journal of Creative Behavior, 13(1): 23-35
Yu, T.K., Lu, L.C., & Liu, T.F. (2010). Exploring factors that influence knowledge sharing behavior via weblog. Computers in Human Behavior, 26, 32-41.
Weisberg, R. W. (1986). Creativity: Genius and other myths. New York: Freeman.
Wiewiora, A. et al. (2013). Organizational culture and willengness to share knowledge: A competing values perspective in Australian context. International Journal of Project Management, 38 (8), 1163– 1174.
Wu, P. F., & Korfiatis, N. (2013). You scratch someone’s back and we’ll scratch yours: Collective reciprocity in social Q&A communities. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 64(10), 2069–2077.
References [in Persian]
Aghaei Fishani, Teymour; Alvani, Seyed Mahdi (1998). Creativity and innovation in people and organizations. Tehran: Termeh. [in Persian]
Arasteh, Hamidreza (2004). Philosophy of scientific societies. Rahyaft, (32), 22-27. [in Persian]
Armon, Asgar; Sattari, Sadruddin; Namour, Yousef (2017). Identifying and explaining factors affecting knowledge sharing among faculty members of Ardabil University of Medical Sciences. Health and Hygiene, 9(3), 334-346. [in Persian]
Ahmadi, Mohammad Milad; Torabi, Oveis; Safian, Mehdi (2017) Structural equation modeling of the influencing factors of gamification on knowledge sharing: a case study of selected universities in Tehran. Strategic Management of Organizational Knowledge, 1 (3), 116-77. [in Persian]
Akhavan, Peyman; Hosseini Sarkhosh, Seyed Mahdi (2014). Investigating motivational and organizational factors affecting the formation of knowledge sharing behavior among employees (a case study in an industrial research and development center). Journal of Information Processing and Management, 30(4), 1051-1084. [in Persian]
Akhavan, Peyman; Rahimi, Akbar (2012). Identifying and ranking motivational factors affecting knowledge sharing in an industrial organization. Innovation Management, 1(2), 107-135. [in Persian]
Delavar, Ali (2016). Research method in psychology and educational sciences. Edition 4. Tehran: Virayesh Publications. [in Persian]
Elahi, Sha'ban; Sorani, Azam; Rajabzadeh, Ali (2018). Assessing the components of employee motivation and knowledge sharing before and after the implementation of knowledge management. Intelligent Business Management Studies, 7(28), 33-66. [in Persian]
Entezari, Ali; Amiri, Maqsoud; Morteji, Najmeh Sadat (2015). Presenting the pattern of knowledge-sharing behavior of Iranian experts in virtual space. New Media Studies, 2(5), 168-205. [in Persian]
Esmaeil Panah, Farshad; Khayat Moghadam, Saeed (2012). Investigating the current extent of knowledge sharing among university faculty members (case study of Islamic Azad University of Mashhad). Productivity Management, 7(26), 43-67. [in Persian]
Fattahi, Rahmatullah (2010). Innovation gap: a serious challenge in our research. Information Science and Technology, 25(4), 569-571. [in Persian]
Godazgar, Hossein; Alizadeh Aghdam, Mohammad Bagher (2006). Studying the factors affecting the production of science among university faculty members (Study sample: Faculty members of Tabriz University). Social Sciences, Faculty of Literature and Human Sciences, Ferdowsi University of Mashhad (8), 123-148. [in Persian]
Ghanbari, Cyrus; Afzali, Afshin; Rahmani, Ismail (2018). Analyzing the focal relationship of organizational learning knowledge sharing (research sample: schools in district two of Hamadan city). Strategic management of organizational knowledge, 2 (4), 45-74. [in Persian]
Hajian, Elnaz; Sardar, Soheila (2016). Providing a model to measure motivational and external factors effective in employees' willingness to share knowledge. Journal of Information Processing and Management, 32(4), 1118-1093. [in Persian]
Kazemi, et al. (2016). Social environment and creativity: Investigating the effect of university atmosphere on students' creative progress. Social Psychology Research, 6 (22), 47-66. [in Persian]
Kafashan-Kakhaki, Mojtaba; Asemandareh, Yasser; Mohammadian, Zahra (2016). Measuring the impact of effective factors on the formation of knowledge sharing behavior from the perspective of students (case study: Ferdowsi University of Mashhad). Theoretical and applied researches in information science and epistemology, 7 (1), 153-173. [in Persian]
Kafashan-Kakhaki, Kamalzadeh, Soheila; Naji, Arezou; Rajabi, Maryam (2015). Preconditions and consequences of knowledge sharing intention among graduate students of Shiraz University of Medical Sciences. Library and Information Science, 19(3), 73-97. [in Persian]
Khosravipour, Bahman; Rajabian Gharib, Fatemeh (2018). The effect of emotional cognitive resources of research creativity on motivation (case study: graduate students of Khuzestan University of Agriculture and Natural Resources). Entrepreneurial research approaches in agriculture, Khuzestan University of Agricultural Sciences and Natural Resources, 5, 17-28. [in Persian]
Khajavi, Shokrollah; Kermani, Ehsan (2018). Investigating factors affecting knowledge sharing in auditing institutions. Danesh-e Hesabresi, 19(75), 31-60. [in Persian]
Khorsandi-Taskouh, Ali; Liaqatdar, Mohammad Javad (2008). Inter-university communication and its role in expanding cross-border cooperation. Cultural Research, 1(2), 111-132. [in Persian]
Mahmoudi Meimand, Mohammad; Shahabi, Maryam (2014). Investigating the role of social capital and behavioral control as influencing factors on the status of tacit knowledge sharing among employees: Kermanshah National Bank. Human Resource Management Research, 4 (4), 137-152. [in Persian]
Mazloumi Mahmoudabad, Saeed, et al. (2012). Examining the views of students of Shahid Sadougi University of Medical Sciences, Yazd, regarding the obstacles to conducting research activities during education at the university. Journal of Education Development in Medical Sciences, 6 (10), 63-70. [in Persian]
Mowen, John; Minor, Michelle (2015). Consumer behavior. Translated by Kambyz Heydarzadeh. Tehran: Mehraban Publications. [in Persian]
Mahram, Behrouz; Tatari, Younes; Kareshki, Hossein (2014). Investigating the role of postgraduate students' perception of curriculum components in predicting their research motivation. Higher Education Curriculum Studies, 5(10), 97-113. [in Persian]
Nourikohani, Marzieh; Eddy, Mohammad Ali (2017). The structural relationship between intrinsic and extrinsic motivation, knowledge sharing attitude, perceived behavioral control, subjective norms, and knowledge sharing intention with knowledge sharing behavior. Educational and School Studies, 8(20), 127-154. [in Persian]
Osareh, Farideh (1997). Ability and influence of developing countries to produce scientific texts. Translated by Ali Mazinani. Book (3), 123-137. [in Persian]
Powell, Ronald (2006). Basic research methods for librarians. Translator. Najala Hariri Tehran: Publishing Center of Islamic Azad University, Science and Research Branch. [in Persian]
Pour, Samira; Mortazavi, Saeed (2012). Explanation of the effective factors on the attitude and behavior based on knowledge sharing (case study: nurses of 17 Shahrivar Hospital). Studies in Organizational Behavior, 2(3), 43-70. [in Persian]
Soleimani, Mohammad; Sadegh Feizi, Jafar; Pashazadeh, Yousef; Barzegar Gharebagh, Jafar (2012). Investigating the role and extent of the influence of individual factors of employees on the quality of knowledge sharing (case study: Department of Prisons Affairs and Security and Educational Measures of West Azarbaijan Province). Development and Transformation Management, 11, 73-81. [in Persian]
Salimi, Mehdi; Khodaparast, Mahboubeh (2014). The effect of teacher-student communication on academic motivation and research self-efficacy of post-graduate physical education sports science students. Research in University Sports, 9, 109-126. [in Persian]
Salimi, Qasem; Keshavarzi, Fahimeh; Heydari, Elham (2014). An empirical study of the relationship between psychological empowerment and the maturity of knowledge sharing behavior of Ph.D. students of Shiraz University. New Approaches in Educational Management, 5(3), 1-22. [in Persian]
Solso, Robert (2008). psychology of human behavior. Translated by Farhad Maher. Tehran, Roshd. [in Persian]
Sengupta, I. N. (1993). An overview of bibliometrics, information metrics, scientific metrics and library metrics. Translated by Mehrdokht Vazirpourkeshmiri (Golzari). Research Journal and Information Management (former information science and technology and information), 10 (2-3), 38-58. [in Persian]
Seyed Javadin, Seyed Reza (2007). management theories. Tehran: Neghah-e Danesh. [in Persian]
Shaemibarzaki, Ali; Kianpour, Massoud; Shakeri, Fatemeh (2017). The intra-individual process of participation in knowledge sharing. Management Studies (Improvement and Transformation), 27(88), 103-141. [in Persian]
Sharafuddin, Maedeh; Afzal Aghaei, Manoor; Rahnamabargard, Zohreh (2018). Examining students' knowledge, attitude and performance related to research and factors related to it at Mashhad University of Medical Sciences in 2017. Medical Research Committee Quarterly, 22 (72), 34-43. [in Persian]
Sadeghi, Mansour et al. (2010). Model analysis of organizational, individual and group factors affecting the development of innovation in research and technological organizations. Technology Research and Development (formerly Knowledge and Technology), 3(5), 36-66. [in Persian]
Zare’ei, Ebrahim; Hassanzadeh, Mohammad; Helalian, Fatemeh (2014). The relationship between knowledge sharing and creativity and innovation among the librarians of the central libraries of Tarbiat Modares, Azad Islamic University of Science and Research and Medical Sciences in Tehran. Information Systems and Services, 4(3-4), 23-36. [in Persian]