نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
2 استادیار، گروه علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
چکیده
هدف این پژوهش، تعیین میزان تسهیم دانش و سطح خلاقیت و تعیین رابطه آنها در میان کتابداران کتابخانههای دانشگاه تربیت مدرس در سال 1392 است. روش: پژوهش از نوع کاربردی و به روش پیمایشی- همبستگی به بررسی نظر 50 نفر از کتابداران و مدیران کتابخانههای دانشکدههای علوم انسانی، فنی و مهندسی و کتابخانه مرکزی دانشگاه تربیت مدرس پرداخته است. یافتهها: وضعیت تسهیم دانش در میان کتابداران کتابخانههای دانشگاه تربیت مدرس نامطلوب است اما خلاقیت کتابداران مذکور در وضعیت مطلوبی قرار دارد. ضریب همبستگی رابطه تسهیم دانش و خلاقیت با کسب 8/0 نشان میدهد همبستگی و رابطه معناداری میان آنها وجود ندارد. نتیجهگیری: کتابخانهها باید نسبت به بهبود و تقویت تسهیم دانش با انجام فعالیتهای آموزشی و پژوهشی در مسیر رشد علم و دانش گام بردارند، از ترویج و اشتراک اطلاعات و دانش در میان کتابداران حمایت کرده و زیرساختهای لازم برای تسهیم دانش در کتابخانه را فراهم کنند.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
The Relationship between Knowledge Sharing and Creativity among Libraries’ Librarians of Tarbiat Modares University
نویسندگان [English]
- Ebrahim Zarei 1
- Esmat Momeni 2
1 MA. Department of Knowledge and Information Science, Allameh Tabataba'i University, Tehran, Iran
2 Assistant Professor, Department of Knowledge and Information Science, Allameh Tabataba'i University.Tehran. Iran
چکیده [English]
Pur: the purpose of the present study is to determine the level of knowledge sharing and creativity and the relationship between them. Among Libraries’ Librarians Tarbiat Modares University in 1392. Methodology: the methodology applied for the present study is descriptive-correlation. The study population included 50 librarians and libraries of Humanities, Engineering and the Central Library of the Tarbiat Modares University. Findings: the status of knowledge sharing among the librarians of Tarbiat Moddares University is far from satisfactory, but the creativity of these librarians is up to the scratch. The rate of solidarity between knowledge sharing and creativity with %8 shows that no significant solidarity or relationship exists between them .Conclusion: the libraries ought to participate in educational and research activities in order to improve and enhance knowledge sharing, to propagate and share information and knowledge among librarians and ought to provide required infrastructures for sharing knowledge in the library.
کلیدواژهها [English]
- Creativity
- Knowledge Sharing
- Knowledge Management
- University Libraries