دوره 12 (1404)
دوره 11 (1403)
دوره 10 (1402)
دوره 9 (1401)
دوره 8 (1400)
دوره 7 (1399)
دوره 6 (1398)
دوره 5 (1397)
دوره 4 (1396)
دوره 3 (1395)
دوره 2 (1394)
دوره 1 (1393)
نظریه‌های اطلاعات و دانش
اضطراب اطلاعاتی و حدودوثغور آن: مطالعه‌ای به روش مرور نظام‌مند

علی ایمان زاده؛ نعیمه بیرام پور باسمنج؛ مریم مرندی حیدرلو

دوره 11، شماره 41 ، دی 1403، ، صفحه 161-198

https://doi.org/10.22054/jks.2024.76750.1623

چکیده
  اضطراب اطلاعاتی یکی از چالش‌های نوظهور زندگی بشری است که با توسعه تفکر ریزومی در سایه تفکر پساساختارگرائی ظهور و بسط یافته است. هدف پژوهش حاضر، مفهوم‌شناسی، حدودوثغور و ابعاد اضطراب اطلاعاتی بود. روش این پژوهش مروری نظام‌مند است که در سال 1402 انجام گرفته است. جهت گرداوری داده‌ها از پایگاه‌های گوگل اسکالر، مگیران، مرکز اطلاعات جهاد ...  بیشتر

بررسی رابطۀ بین اشتراک دانش و تعهّد سازمانی در کتابداران دانشگاه‌های دولتی شهر تبریز

علی ایمان زاده؛ کبری پلنگی

دوره 3، شماره 8 ، آبان 1395، ، صفحه 41-60

https://doi.org/10.22054/jks.2017.18555.1119

چکیده
  هدف کلی تحقیق حاضر بررسی رابطه بین اشتراک دانش و تعهّد سازمانی کتابداران شهر تبریز در سال‌ 95-1394 بوده است. برای این منظور اشتراک دانش در دو بعد؛ اشتراک ضمنی دانش و اشتراک آشکار دانش و تعهّد سازمانی در سه بعد؛ تعهّد عاطفی، تعهّد مستمر و تعهّد هنجاری تعریف گردیده است. جامعه آماری تحقیق حاضر کتابداران دانشگاه‌های دولتی شهر تبریز در سال‌ ...  بیشتر