ارزیابی نظامهای بازیابی اطلاعات و دانش
سعید غفاری؛ مسعود بختیاری
چکیده
هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی نقش واسطهای نوآوری در رابطه بین خرد سازمانی و مدیریت دانش در کتابخانههای عمومی استان قم است.روش: پژوهش کاربردی حاضر با روشی توصیفی و به شیوه همبستگی انجام شده است. در پژوهش حاضر، داده ها از طریق سه پرسشنامه استاندارد ( پرسشنامه مدیریت دانش لاوسون، خرد سازمانی ...
بیشتر
هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی نقش واسطهای نوآوری در رابطه بین خرد سازمانی و مدیریت دانش در کتابخانههای عمومی استان قم است.روش: پژوهش کاربردی حاضر با روشی توصیفی و به شیوه همبستگی انجام شده است. در پژوهش حاضر، داده ها از طریق سه پرسشنامه استاندارد ( پرسشنامه مدیریت دانش لاوسون، خرد سازمانی آلبرخت و نوآوری شغلی جزنی) گردآوری گردید. جامعه آماری شامل ١١٢ کتابدار کتابخانه های عمومی استان قم بود که تعداد ٨٦ نفر از آنها به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب گردید. پایایی ابزار پژوهش با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ تعیین شد.یافتهها/نتایج: نتایج نشان داد که نمره شرکت کنندگان مطالعه در سه متغیر مدیریت دانش، خرد سازمانی و نوآوری به صورت معناداری متفاوت و بیشتراز حد متوسط است. نتایج حاکی از آن است خرد سازمانی و نوآوری به صورت مجزا به صورت معناداری پیشبینی کننده مدیریت دانش بودند. نتایج نشان داد که همبستگی مثبت معناداری بین خرد سازمانی و نوآوری وجود دارد. نتایج حاکی از آن بود که خرد سازمانی به صورت معناداری پیشبینی کننده مدیریت دانش و نوآوری است درحالیکه نوآوری نقش واسطه ای در ارتباط بین خرد سازمانی و مدیریت دانش نداشت. دیگر یافته ها نشان داد که جنسیت، مدرک تحصیلی و رشته تحصیلی تأثیری بر میانگین نمرات مدیریت دانش، خرد سازمانی و نوآوری نداشت.