دوره 12 (1404)
دوره 11 (1403)
دوره 10 (1402)
دوره 9 (1401)
دوره 8 (1400)
دوره 7 (1399)
دوره 6 (1398)
دوره 5 (1397)
دوره 4 (1396)
دوره 3 (1395)
دوره 2 (1394)
دوره 1 (1393)
بازیابی تعاملی
بررسی برنامه راهبردی کتابخانه‌های دانشگاهی دنیا و ارائه الگو برای تدوین برنامه راهبردی کتابخانه‌های دانشگاهی ایران

مهدی رحمانی؛ قاسم آزادی احمدآبادی

دوره 11، شماره 39 ، تیر 1403، ، صفحه 33-66

https://doi.org/10.22054/jks.2023.71737.1556

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، تدوین برنامه راهبردی برای کتابخانه‌های دانشگاهی ایران با الگوبرداری از کتابخانه‌های دانشگاهی دنیا بود. روش پژوهش حاضر به‌صورت آمیخته است و از روش‌های کتابخانه‌ای، دلفی و پیمایشی توصیفی استفاده شده است. جامعه پژوهش شامل کتابخانه 25 دانشگاه برتر براساس رده‌بندی تایمز بود. روش تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از نوع توصیفی ...  بیشتر

بازیابی تعاملی
ویژگی‌های شخصیتی کتابداران و ارتباط آن با مهارت‌های سواد دیجیتالی در کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه

مهری شهبازی؛ فرامرز سهیلی؛ نسرین گهواره؛ علی اکبر خاصه

دوره 11، شماره 38 ، فروردین 1403، ، صفحه 179-207

https://doi.org/10.22054/jks.2023.70682.1543

چکیده
  هدف پژوهش تعیین رابطه بین ویژگی‌های شخصیتی با مهارت‌های سواد دیجیتالی کتابداران کتابخانه­‌های عمومی استان کرمانشاه بود. پژوهش حاضر از نوع کاربردی است و به روش پیمایشی انجام شد. به‌منظور جمع‌آوری داده‌ها، از دو پرسشنامه ویژگی­‌های ­شخصیتی مک‌کری و کاستا و مهارت‌های سواد دیجیتالی استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش متشکل ...  بیشتر