جهانیار بامدادصوفی؛ سید رضا قدرت؛ سلیمان منصوری محمدآبادی؛ مصطفی رنجبر
چکیده
شیوه اهمیت-عملکرد، گامی اساسی در تدوین برنامههای بهبود کیفیت، شناسایی ادراکات و انتظارات دریافتکنندگان خدمت و تحلیل عملکرد مؤسسات است. هدف از این پژوهش بررسی میزان عملکرد کتابخانه دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی با رویکرد تحلیل اهمیت عملکرد است. فلسفه وجودی کتابخانهها تأمین رضایت و پاسخگویی به نیاز مراجعان ...
بیشتر
شیوه اهمیت-عملکرد، گامی اساسی در تدوین برنامههای بهبود کیفیت، شناسایی ادراکات و انتظارات دریافتکنندگان خدمت و تحلیل عملکرد مؤسسات است. هدف از این پژوهش بررسی میزان عملکرد کتابخانه دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی با رویکرد تحلیل اهمیت عملکرد است. فلسفه وجودی کتابخانهها تأمین رضایت و پاسخگویی به نیاز مراجعان بوده است. بدین منظور باید بررسی شود که این مجموعه نسبت به تحقق هدف خود چگونه عمل کرده است. پژوهش حاضر ازنظر هدف، کاربردی و ازنظر شیوهی گرداوری اطلاعات پیمایشی است. ازاینرو پرسشنامهای با 30 شاخص تنظیم گردید تا میزان عملکرد کتابخانه با توجه به سه بعد تعریفشده در مدل لیبکوآل مشخص گردد. به سبب اینکه پرسشنامه مذکور محقق ساخته است همنظر اساتید همنظر خبرگان این حوزه در پرسشنامه لحاظ شده است (روایی صوری و محتوایی) درنتیجه از آزمون آلفای کرونباخ برای سنجش پایایی استفادهشده است. برای سنجش اهمیت هر شاخص از نرمافزار لیزرل استفاده بهعملآمده است و برای سنجش عملکرد نمره میانگین لحاظ شده است. یافتههای پژوهش نشان میدهد از میان 30 شاخص موردبررسی 21 شاخص در ربع دوم