دوره 12 (1404)
دوره 11 (1403)
دوره 10 (1402)
دوره 9 (1401)
دوره 8 (1400)
دوره 7 (1399)
دوره 6 (1398)
دوره 5 (1397)
دوره 4 (1396)
دوره 3 (1395)
دوره 2 (1394)
دوره 1 (1393)
تعامل پژوهشگران با منابع اطلاعاتی آنلاین: رویکردی اطلاع سنجانه

عمران قربانی؛ حمیدرضا محمودی؛ ابراهیم زارعی؛ محمد حسن زاده؛ مجید بشیرزاده؛ نازیلا محرابی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 11 مرداد 1400

https://doi.org/10.22054/jks.2021.59872.1424

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر مشخص نمودن تعامل پژوهشگران با منابع اطلاعاتی آنلاین و ارائه راه حل هایی به منظور افزایش کیفیت بازیابی اطلاعات است. روش شناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف، پژوهشی بنیادی است که در دسته تحقیقات تحلیل محتوا قرار می‌گیرد و با اتکاء بر نظریه زمینه ای اشتراوس و کوربین(1998) و با استفاده از نرم افزار مکس کیودا انجام شده است. از ...  بیشتر

شناسایی مولفه‌های کلیدی ارزیابی عملکرد فناوری‌های دانش از دیدگاه خبرگان(یک پژوهش آمیخته)

حمیدرضا محمودی؛ نازیلا محرابی؛ عذرا دائی

دوره 11، شماره 40 ، مهر 1403، ، صفحه 229-267

https://doi.org/10.22054/jks.2023.70094.1536

چکیده
  هدف این پژوهش شناسایی مؤلفه‌های کلیدی ارزیابی عملکرد فناوری دانش از دیدگاه خبرگان است. این پژوهش در سایه پارادایم اثبات­‌گرایی قرار گرفت. جهت گردآوری اطلاعات، روش‌­های کتابخانه‌­ای­ و میدانی مدنظر بوده است. ابتدا مؤلفه‌های ارزیابی عملکرد فناوری­‌های دانش به‌وسیله روش دلفی به دست آمد. سپس برای مقایسه این مؤلفه‌ها پرسش‌نامه ...  بیشتر

شناسایی موانع مسئله‌یابی پژوهش از دیدگاه اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های دولتی تهران(پژوهشی کیفی)

حمیدرضا محمودی؛ نازیلا محرابی

دوره 10، شماره 36 ، مهر 1402، ، صفحه 85-114

https://doi.org/10.22054/jks.2021.57849.1400

چکیده
  یافتن و فرموله کردن مسئله، پایه‌ی تحقیق علمی است. با توجه به مشکلات فراوان دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در زمینه مسئله‌یابی، این پژوهش باهدف شناسایی موانع مسئله‌یابی پژوهش انجام شد. این پژوهش، ازنظر هدف، بنیادی و ازنظر گردآوری اطلاعات، پژوهشی کتابخانه‌ای است که از تکنیک‌های میدانی نیز بهره برده است. این پژوهش ازنظر روش نوعی ...  بیشتر