بررسی تأثیر شاخص‌های سایت‌اسکور، اس‌ان‌آی‌پی و اس‌جی‌آر نشریات حوزه وب‌معنایی بر تعداد استنادات دریافتی مقالات.

علی بیرانوند؛ مریم گلشنی؛ فائزه دلقندی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 29 مرداد 1401

https://doi.org/10.22054/jks.2022.67616.1501

چکیده
  هدف: با توجه به این که استناد یکی از معیارهای مهم در سنجش میزان ارتباط و تأثیر انتشارات پژوهشی است، این پژوهش به بررسی امکان پیش‌بینی تعداد استنادات دریافتی تولیدات علمی حوزه وب‌معنایی از طریق شاخص‌های سایت-اسکور، اس‌ان‌آی‌پی و اس‌جی‌آر نشریات این حوزه پرداخته‌ است.روش‌شناسی: پژوهش حاضر از نوع بنیادی است که به شیوه توصیفی و ...  بیشتر

پیش‌بینی تعداد استنادات دریافتی حوزه فیزیک ذرات در اسکوپوس به کمک نمرات دگرسنجی پلام‌ایکس.

افسانه بذرافشان؛ علی بیرانوند؛ علی شجاعی فرد

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 16 خرداد 1402

https://doi.org/10.22054/jks.2023.71392.1551

چکیده
  هدف. این تحقیق با هدف بررسی قدرت پیش‌بینی تعداد استنادات دریافتی مدارک حوزه فیزیک ذرات در پایگاه اسکوپوس از طریق نمرات دگرسنجی، به بررسی رابطه بین نمرات دگرسنجی مربوط به مدارک پراستناد حوزه فیزیک ذرات در پایگاه پلام‌ایکس و تعداد استنادات دریافتی در پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس پرداخته است.روش‌پژوهش. پژوهش حاضر از نوع بنیادی است که ...  بیشتر

بررسی تأثیر شاخص‌های آلتمتریکس شبکه‌ علمی- اجتماعی ریسرچ‌گیت بر فعالیت‌های پژوهشی نویسندگان و پژوهشگران ایرانی حوزه پرستاری در پایگاه‌های اطلاعاتی

علی بیرانوند؛ زهرا شنبدی

دوره 9، شماره 30 ، فروردین 1401، ، صفحه 31-66

https://doi.org/10.22054/jks.2020.54330.1352

چکیده
  این پژوهش با هدف شناسایی تأثیر شاخص­ های آلتمتریکس شبکه علمی-­ اجتماعی ریسرچ­ گیت بر شاخص ­های علم ­سنجی پایگاه­های علمی استنادی اسکوپوس، وب ­او­ساینس و گوگل اسکالر صورت گرفته است. پژوهش حاضر یک تحقیق کاربردی و از نوع پیمایشی-توصیفی بود که به روش علم ­سنجی و با رویکرد آلتمتریکس انجام شد. جامعه آماری پژوهش شامل پژوهشگران ...  بیشتر

بررسی ارتباط سنجه‌های حاصل از میزان فعالیت نویسندگان پرتولید ایرانی حوزه مدیریت بازرگانی در شبکه‌های اجتماعی-علمی بر شاخص‌های علم‌سنجی پایگاه‌های اطلاعاتی

علی بیرانوند؛ محمد ابراهیم سمیع؛ ساره رحمانیان

دوره 8، شماره 26 ، فروردین 1400، ، صفحه 31-52

https://doi.org/10.22054/jks.2021.58283.1409

چکیده
  این پژوهش ضمن مطالعه میزان حضور و فعالیت نویسندگان پرتولید ایرانی حوزه مدیریت بازرگانی در شبکه ­های اجتماعی ریسرچ­ گیت و آکادمیا به بررسی ارتباط سنجه­ های حاصل از شبکه ­های اجتماعی مزبور با شاخص ­های علم ­سنجی پایگاه ­های اسکوپوس و وب اوساینس پرداخت. پژوهش حاضر از نوع کاربردی بود که به شیوه توصیفی و با رویکرد دگرسنجه صورت ...  بیشتر