ممیزی دانش در کتابخانه‏ های دانشگاهی ایران با رویکرد تحلیل عاملی

طیبه آباش؛ فهیمه باب الحوائجی؛ داریوش مطلبی

دوره 10، شماره 34 ، فروردین 1402، ، صفحه 149-177

https://doi.org/10.22054/jks.2022.69090.1524

چکیده
  یکی از عواملی که منجر به موفقیت مدیریت دانش در سازمان می شود، ممیزی دانش است. در تحقیق حاضر هدف ارائه الگوی تحلیل عاملی ممیزی دانش در کتابخانه های دانشگاهی ایران بود.روش اجرای پژوهش حاضر پیمایشی-توصیفی بود و جهت بررسی روابط بین متغیرها از الگوی معادلات ساختاری بهره گرفته شده است. جامعه آماری تحقیق در بخش کمی شامل مدیران نهایی و مدیران ...  بیشتر

ارزیابی شایستگی‏ های مدیران کتابخانه‏ های دانشگاهی (مطالعه‏ ی موردی: کتابخانه‏ های دانشگاه ‏های شهرستان اهواز)

فرزانه قنادی نژاد

دوره 6، شماره 21 ، دی 1398، ، صفحه 91-112

https://doi.org/10.22054/jks.2020.50197.1279

چکیده
  پژوهش حاضر بر آن است تا ضمن ارائه‏ ی الگوی مفهومی شایستگی‏ های مدیران کتابخانه ‏های دانشگاهی به ارزیابی شایستگی ‏های مدیران کتابخانه ‏های دانشگاهی شهرستان اهواز از دیدگاه کارکنان این کتابخانه ‏ها بپردازد. این پژوهش که به‌صورت پیمایشی انجام شده، به لحاظ هدف، کاربردی و به لحاظ ماهیت از نوع توصیفی و تحلیلی بود. جامعه ‏ی ...  بیشتر

درنگی بر استفاده از اینترنت اشیاء و ارائه الگوی کاربرد آن در کتابخانه‌های دانشگاهی

امیررضا اصنافی؛ شیما مرادی؛ سحر رضوی

دوره 6، شماره 19 ، تیر 1398، ، صفحه 89-113

https://doi.org/10.22054/jks.2019.44312.1235

چکیده
  اینترنت اشیاء توصیفگر وضعیتی است که در آن تعداد زیادی از دستگاه‌ها (اشیاء) توسط حسگرهایی از طریق اینترنت به هم متصل می‌شوند. هدف: هدف از پژوهش حاضر مطالعۀ نگرش کتابداران کتابخانه‌ مرکزی دانشگاه‌های سطح یک کشور درباره اینترنت اشیاء و ارائه الگوی کاربرد آن در کتابخانه دانشگاهی بود. روش: پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی بود و ازنظر روش، ...  بیشتر

مطالعه تصویر ذهنی سازمانی اعضای هیئت‌علمی و کتابداران از کتابخانه‌های دانشگاه علامه طباطبائی

مهناز حاجی حسنی؛ فهیمه باب الحوائجی؛ نجلا حریری

دوره 4، شماره 11 ، مرداد 1396، ، صفحه 77-93

https://doi.org/10.22054/jks.2017.23267.1138

چکیده
  این پژوهش با هدف مطالعه و شناخت تصویر ذهنی سازمانی اعضای هیئت علمی و کتابداران دانشگاه علامه طباطبائی از کتابخانه­های دانشگاه انجام شده است. پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و از نظر روش پیمایشی – تحلیلی بود. جامعه آماری این پژوهش 242 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه و 49 نفر از کتابداران این دانشگاه است. ابزار گردآوری اطلاعات با پرسشنامه ...  بیشتر