آزاده نامداری
چکیده
هدف: پژوهش به بررسی مدیریت اطلاعات شخصی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از سه جنبه دانش، مهارت و هفت فعالیت مدیریت اطلاعات شخصی بر اساس مدل جونز بوده است. روش: پژوهش به روش پیمایشی، و توصیفی – تحلیلی انجام شد. جامعهی آماری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال تحصیلی98-1397بودند. به منظور تجزیه و تحلیل ...
بیشتر
هدف: پژوهش به بررسی مدیریت اطلاعات شخصی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از سه جنبه دانش، مهارت و هفت فعالیت مدیریت اطلاعات شخصی بر اساس مدل جونز بوده است. روش: پژوهش به روش پیمایشی، و توصیفی – تحلیلی انجام شد. جامعهی آماری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال تحصیلی98-1397بودند. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از آزمونهای همبستگی پیرسون و اسپیرمن و نرم افزار spss 22 استفاده شد. یافتهها: از بین عوامل موثر بر مدیریت اطلاعات شخصی دانش دارای میانگین 22/1، مهارت میانگینی با 05/2 و فعالیتهای مدیریت اطلاعات شخصی میانگینی برابر با 50/2 دارد. میانگین کل مدیریت اطلاعات شخصی برابر با 50/2بوده و نسبتا نامطلوب است.نتیجهگیری: وضعیت مدیریت اطلاعات شخصی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سطح نسبتانامطلوب قرار دارد که بایستی دورهها و کارگاههایی در جهت آگاهی بهتر نسبت به ابزارهای مدیریت اطلاعات شخصی و ارتقا مهارتهای دانشجویان برگزار شود. کلیدواژهها: اطلاعات الکترونیکی، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، مدیریت اطلاعات شخصی
آزاده نامداری؛ آزاده نامداری
چکیده
زمینه و هدف: هدف از انجام این پژوهش بررسی وضعیت مدیریت اطلاعات شخصی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز بر اساس مدل جونز با تاکید بر اطلاعات الکترونیکی است. روش: این پژوهش بر اساس هدف در زمره تحقیقات کاربردی، و از نظر نحوه جمع آوری دادهها و ماهیت از نوع توصیفی و تحلیلی است. جامعهی پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی ...
بیشتر
زمینه و هدف: هدف از انجام این پژوهش بررسی وضعیت مدیریت اطلاعات شخصی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز بر اساس مدل جونز با تاکید بر اطلاعات الکترونیکی است. روش: این پژوهش بر اساس هدف در زمره تحقیقات کاربردی، و از نظر نحوه جمع آوری دادهها و ماهیت از نوع توصیفی و تحلیلی است. جامعهی پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز میباشد. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامهای است که روایی آن با نظر اساتید متخصص تایید، و پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ به میزان 9 سنجیده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمونهای آمار توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزارهای آماریspss انجام شده است. یافتهها: تجزیه و تحلیل دادهها نشانگر این است که میانگین فعالیتهای یافتن و دوبارهیابی ، ذخیره سازی ، سازماندهی ، نگهداشت ، امنیت و مدیریت جریان اطلاعات ، ارزشیابی و ارزشگذاری ، تدبیر و مفهوم سازی ، و میانگین کلی مدیریت اطلاعات الکترونیکی شخصی برابر با 50/2 میباشد. به لحاظ سن رابطهی معناداری در وضعیت مدیریت اطلاعات الکترونیکی شخصی وجود دارد. و به لحاظ مقطع تحصیلی و دانشکدهی محل تحصیل هم رابطهی معنیداری میان دانشجویان وجود دارد. نتیجهگیری: نتایج پژوهش حاکی از آن است که دانشجویان در بازه سنی کمتر از 25 سال و نیز مقطع دکتری بهترین عملکرد را داشتهاند
آزاده نامداری؛ عبدالحسین فرج پهلو؛ منصور کوهی رستمی
چکیده
هدف مقاله، بررسی وضعیت مدیریت اطلاعات شخصی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از سه جنبه دانش، مهارت و هفت فعالیت مدیریت اطلاعات شخصی (شامل یافتن و دوبارهیابی، ذخیرهسازی، سازماندهی، نگهداشت، امنیت و مدیریت جریان اطلاعات، ارزشیابی و ارزشگذاری، تدبیر و مفهومسازی بر اساس مدل جونز بود. این پژوهش به روش پیمایشی، توصیفی–تحلیلی ...
بیشتر
هدف مقاله، بررسی وضعیت مدیریت اطلاعات شخصی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از سه جنبه دانش، مهارت و هفت فعالیت مدیریت اطلاعات شخصی (شامل یافتن و دوبارهیابی، ذخیرهسازی، سازماندهی، نگهداشت، امنیت و مدیریت جریان اطلاعات، ارزشیابی و ارزشگذاری، تدبیر و مفهومسازی بر اساس مدل جونز بود. این پژوهش به روش پیمایشی، توصیفی–تحلیلی انجام گرفته و از پرسشنامه تصحیح شده «مجاور» (1392) استفاده شد. با تعیین تعداد کل دانشجویان ( 1300 نفر) و با استفاده از جدول کرجسی– مورگان، تعداد تقریبی نمونه 297 نفر تعیین گردید. از میان 297 پرسش نامه توزیع شده، 297 پرسش نامه برگردانده (نرخ پاسخ 100درصد) و کار تحلیل دادهها از آمار توصیفی (فراوانی، درصد فراوانی، میانگین و انحراف استاندارد) و برای تعیین معناداری رابطه از آمار استنباطی (آزمون همبستگی اسپیرمن و پیرسون، رگرسیون خطی) استفاده شد. یافتههای توصیفی منتج از پژوهش نشان داد میانگینهای دانش، مهارت و مجموع هفت فعالیت دانشجویان به ترتیب برابر با 22/1، 05/2 ، 50/2 و در سطح نامطلوب و نسبتاً نامطلوب است. در این پژوهش به نقش سه متغیر مقطع تحصیلی، سن، دانشکدهی محل تحصیل در مدیریت اطلاعات شخصی دانشجویان پرداخته و مشخص شد که از میان این عوامل«مدیریت اطلاعات شخصی» در بین دانشکدههای مختلف و مقطع تحصیلی با توجه به سطح معناداری 05/0رابطهی معناداری وجود دارد و میان دانشجویان با بازههای سنی مختلف رابطهی معناداری نیز وجود دارد. وضعیت مدیریت اطلاعات شخصی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سطح نسبتاً نامطلوب قرار دارد که بایستی دورهها و کارگاههایی در جهت آگاهی بهتر نسبت به ابزارهای مدیریت اطلاعات شخصی و ارتقا مهارتهای دانشجویان برگزار شود.