دوره 12 (1404)
دوره 11 (1403)
دوره 10 (1402)
دوره 9 (1401)
دوره 8 (1400)
دوره 7 (1399)
دوره 6 (1398)
دوره 5 (1397)
دوره 4 (1396)
دوره 3 (1395)
دوره 2 (1394)
دوره 1 (1393)
نظام‌ها و فناوری‌های مدیریت دانش
مطالعه روند توسعه نرم‌افزارهای کتابخانه‌ای از نظام یکپارچه کتابخانه‌ای به پلتفرم خدمات کتابخانه‌ای

الهه حسن زاده دیزجی؛ عصمت مومنی؛ سمانه نوذر؛ مریم پاکدامن نایینی؛ نسترن پورصالحی؛ زینب بیرانوند؛ فاطمه زرین کمر

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 آذر 1403

https://doi.org/10.22054/jks.2024.81622.1669

چکیده
  هدف: روند شکل گیری و توسعه ابزارهای فناوری در کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی می‌تواند به انتخاب‌های مناسب و دوراندیش بیانجامد. کتابخانه‌ها به عنوان مکانی مرتبط با مردم، همواره با تغییرات نیاز اطلاعاتی جامعه مخاطب، نوع منابع ، امکانات و خدمات خود را تطبیق داده و به حیات خود ادامه می دهد. پژوهش حاضر به مطالعه سیر تحول و تکامل نرم‌افزارهای ...  بیشتر

نظام‌ها و فناوری‌های مدیریت دانش
ترسیم نقشه‌های برون‌دادهای علمی دانشگاه علامه طباطبایی بین سال‌های 1353 تا 1403

سید مهدی طاهری؛ نگین شکرزاده هشترودی

دوره 12، شماره 42 ، فروردین 1404

https://doi.org/10.22054/jks.2024.81904.1671

چکیده
  بروندادهای علمی که به گزارش یافته‌های پژوهش‌های علمی می‌پردازند، نقشی مهم در ارتقاء دانش، پیشرفت علمی و ترویج پژوهش‌ها در جوامع علمی ایفا می‌کنند. بدین دلیل، هدف از انجام این پژوهش، تحلیل وضعیت بروندادهای علمی دانشگاه علامه طباطبایی و بازنمود آن‌ها در قالب نقشه‌های علمی بود که با استفاده از روش پژوهشی علم‌سنجی انجام شد. جامعه ...  بیشتر

نظام‌ها و فناوری‌های مدیریت دانش
شناسایی ابعاد و طراحی مدل مدیریت پنهان‌سازی دانش با استفاده از رویکرد فراترکیب

عباس قائدامینی هارونی؛ مهرداد صادقی ده چشمه؛ غلام رضا مالکی فارسانی؛ الهه مشرف قهفرخی؛ سمیه شاه بندری قوچانی

دوره 11، شماره 41 ، دی 1403، ، صفحه 119-160

https://doi.org/10.22054/jks.2024.76765.1625

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف شناسایی مؤلفه‌های پنهان‌سازی دانش انجام گرفت. پژوهش حاضر، با روش کیفی از نوع فراترکیب انجام شد. جامعه آماری پژوهش حاضر تمامی مقالات و پژوهش‌هایی بود که در حیطه موضوع پژوهش بین سال‌های 1391-1404 و 2012-2024 انجام شد. نمونه‌گیری به‌صورت هدفمند و تمام شماری انجام شد. در این پژوهش 755 پژوهش مرتبط یافت شد که پس از بررسی، درنهایت ...  بیشتر