دوره 12 (1404)
دوره 11 (1403)
دوره 10 (1402)
دوره 9 (1401)
دوره 8 (1400)
دوره 7 (1399)
دوره 6 (1398)
دوره 5 (1397)
دوره 4 (1396)
دوره 3 (1395)
دوره 2 (1394)
دوره 1 (1393)
نظریه‌های اطلاعات و دانش
تصمیمات سیاسی سازمانی و نوآوری در تعامل با پنهان‌سازی دانش

مصطفی حیدری هراتمه

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 13 شهریور 1402

https://doi.org/10.22054/jks.2023.74228.1583

چکیده
  تصمیمات سیاسی سازمانی، رفتارهایی هستند که در شرح وظایف فرد پیش‌بینی نشده‌اند و یک فرد می‌کوشد با تکیه بر آن‌ها، بر دیگران نفوذ کرده و روی آن‌ها تأثیر بگذارد. ازینرو هدف پژوهش حاضر بررسی تصمیمات سیاسی سازمانی و نوآوری در تعامل با پنهان‌سازی دانش در نظر گفته شد. در این راستا 184 استاد هیات علمی و حق‌التدریس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ...  بیشتر

نظریه‌های اطلاعات و دانش
اضطراب اطلاعاتی و حدودوثغور آن: مطالعه‌ای به روش مرور نظام‌مند

علی ایمان زاده؛ نعیمه بیرام پور باسمنج؛ مریم مرندی حیدرلو

دوره 11، شماره 41 ، دی 1403، ، صفحه 161-198

https://doi.org/10.22054/jks.2024.76750.1623

چکیده
  اضطراب اطلاعاتی یکی از چالش‌های نوظهور زندگی بشری است که با توسعه تفکر ریزومی در سایه تفکر پساساختارگرائی ظهور و بسط یافته است. هدف پژوهش حاضر، مفهوم‌شناسی، حدودوثغور و ابعاد اضطراب اطلاعاتی بود. روش این پژوهش مروری نظام‌مند است که در سال 1402 انجام گرفته است. جهت گرداوری داده‌ها از پایگاه‌های گوگل اسکالر، مگیران، مرکز اطلاعات جهاد ...  بیشتر

نظریه‌های اطلاعات و دانش
اثربخشی آموزش مهارت‌های سواد اطلاعاتی بر هوش اجتماعی و سطح خودکارآمدی در مهارت حل مسئله

مرضیه یاری زنگنه

دوره 11، شماره 39 ، تیر 1403، ، صفحه 179-204

https://doi.org/10.22054/jks.2023.72091.1561

چکیده
  هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش مهارت‌های سواد اطلاعاتی بر هوش اجتماعی و سطح خودکارآمدی دانشجویان در حل مسئله بود. پژوهش حاضر از نوع کاربردی و با روش آزمایشی با پیش‌آزمون - پس‌آزمون با گروه گواه (طرح سولومون) انجام شد. جامعه آماری دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی 1401-1400 و نمونه پژوهش بر اساس جدول کرجسی و ...  بیشتر