کتابخانه‌های عمومی و مدیریت بحران‌: ارائه یک الگو جهت مدیریت بحران کووید 19 (کرونا ویروس)

ثریا زنگنه

دوره 10، شماره 36 ، مهر 1402، ، صفحه 225-263

https://doi.org/10.22054/jks.2021.56374.1382

چکیده
  هدف: هدف ارائه یک الگو جهت مدیریت بحران کووید 19 (کرونا ویروس) در کتابخانه‌های عمومی است. روش‌شناسی: پژوهش از نوع کاربردی است که به روش اکتشافی و با رصد فعالیت‌های کتابخانه‌های مختلف دنیا و مرور پژوهش‌های مرتبط در حوزه مدیریت بحران سعی بر آن بود که الگویی مناسب، مفهومی و جامع برای کتابخانه‌های عمومی طراحی و ارائه شود. یافته‌ها: الگوی ...  بیشتر

بررسی رفتار اطلاع‌یابی در بافت زندگی روزمره ساکنان شهر کرمانشاه: مطالعة قوم کُرد با تأکید بر نظریه زندگی سه‌بُعدی

ثریا زنگنه؛ فریبا زنگنه؛ امین زارع

دوره 9، شماره 33 ، دی 1401، ، صفحه 161-196

https://doi.org/10.22054/jks.2021.58315.1411

چکیده
  هدف پژوهش بررسی رفتار اطلاع‌یابی در بافت زندگی روزمره ساکنان شهر کرمانشاه مطالعة موردی قوم کرد با تأکید بر نظریه زندگی سه‌بعدی می‌باشد. پژوهش حاضر از نوع کاربردی و به شیوة پیمایشی انجام گرفت. حجم نمونه با فرمول کوکران 384 نفر به دست آمد. نمونه‌گیری به روش خوشه‌ای دومرحله‌ای صورت گرفت. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بود. داده‌ها ...  بیشتر

رفتار استنادی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی در پایان‌نامه‌ها از سال1393- 1398

امین زارع؛ سارا بهرامی نیا؛ ثریا زنگنه

دوره 7، شماره 25 ، دی 1399، ، صفحه 175-196

https://doi.org/10.22054/jks.2020.49178.1264

چکیده
  هدف این پژوهش، تحلیل رفتار استنادی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی در پایان­‌نامه­‌ها از سال1393 تا 1398 بود. پژوهش حاضر از نوع پژوهش‌های تحلیل استنادی و مقطعی و براساس شیوه گردآوری داده‌­ها از نوع کتابخانه­‌ای است. جامعه پژوهش کلیۀ پایان‌نامه­‌های دفاع شده دانشجویان دانشگاه رازی در سال­های 1393 تا 1398 که جمعاً 3854 پایان­‌نامه ...  بیشتر

بررسی رابطه‌ی بین مهارت‌های چندزبانگی و رفتار اطلاعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی

ثریا زنگنه؛ امین زارع؛ محمود مرادی

دوره 7، شماره 24 ، مهر 1399، ، صفحه 75-109

https://doi.org/10.22054/jks.2020.54979.1364

چکیده
  هدف پژوهش بررسی رابطه ­ی بین مهارت­ های چندزبانگی و رفتار اطلاعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی است. پژوهش از نوع پژوهش ­های کاربردی است که از لحاظ شیوه­ ی انجام به روش توصیفی-تحلیلی و پیمایشی انجام شد. جامعه ­ی آماری تمام دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی بود که در نیمسال دوم سال تحصیلی 1396-1395مشغول به تحصیل بودند. ...  بیشتر

روند حرکت به سمت کتابخانه‌های سبز و توسعه‌ی پایدار: مطالعه‌ی موردی کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه

ثریا زنگنه

دوره 7، شماره 23 ، تیر 1399، ، صفحه 91-116

https://doi.org/10.22054/jks.2020.50050.1270

چکیده
  هدف پژوهش پیش رو بررسی روند حرکت کتابخانه‏ های عمومی در استان کرمانشاه به سمت کتابخانه‏ های سبز و توسعه ‏ی پایدار بود. پژوهش از نوع پژوهش ‏های کاربردی بوده که به شیوه ‏ی توصیفی و پیمایشی انجام شد. ابزار گردآوری داده ‏ها سیاهه وارسی و پرسشنامه محقق ‏ساخته بود. جامعه ‏ی پژوهش مسئولین کتابخانه‏ های عمومی استان کرمانشاه ...  بیشتر