دوره 12 (1404)
دوره 11 (1403)
دوره 10 (1402)
دوره 9 (1401)
دوره 8 (1400)
دوره 7 (1399)
دوره 6 (1398)
دوره 5 (1397)
دوره 4 (1396)
دوره 3 (1395)
دوره 2 (1394)
دوره 1 (1393)
مدیریت دانش
طراحی مدل ارزیابی عملکرد سیستم مدیریت دانش در صنعت نرم‌افزار با استفاده از شبکه عصبی

مصطفی پهلوان زاده؛ نجلا حریری؛ داریوش مطلبی؛ فهیمه باب الحوائجی

دوره 11، شماره 39 ، تیر 1403، ، صفحه 109-148

https://doi.org/10.22054/jks.2023.74828.1595

چکیده
  هدف پژوهش حاضر طراحی مدل ارزیابی عملکرد سیستم مدیریت دانش در صنعت نرم‌افزار با استفاده از شبکه عصبی است. روش پژوهش بر اساس هدف از نوع کاربردی است و برای گردآوری داده‌ها از روش آمیخته با رویکرد اکتشافی استفاده شده‌است. ابتدا از روش کیفی با استفاده از مطالعات کتابخانه‌ای و مرور پیشینه‌های پژوهش در ارزیابی عملکرد مدیریت دانش نسبت ...  بیشتر

واکاوی مولفه‌ها و شاخص‌های کسب و کار اینترنتی برای کارگزاران دانش با رویکرد افزایش بهره‌وری

آزاده اسدیان؛ داریوش مطلبی؛ فهیمه باب الحوائجی؛ نجلا حریری

دوره 11، شماره 38 ، فروردین 1403، ، صفحه 85-115

https://doi.org/10.22054/jks.2023.75797.1607

چکیده
  نیاز به افزایش بهره‌­وری در سازمان‌ها برای سودآوری بیشتر، امری اجتناب‌­ناپذیر است و سالانه هزینه­‌های زیادی صرف آن می‌­شود. پژوهش حاضر با هدف واکاوی مؤلفه‌ها و شاخص­‌های کسب‌وکار اینترنتی برای کارگزاران دانش با رویکرد افزایش بهره‌­وری در کسب‌وکارها به سه روش فراترکیب، دلفی فازی و روش معادلات ساختاری به انجام رسیده ...  بیشتر

مدیریت دانش
ارزیابی عملکرد سیستم مدیریت دانش در صنعت توسعه نرم‌افزار با استفاده از روش فراترکیب

مصطفی پهلوان زاده؛ نجلا حریری؛ داریوش مطلبی؛ فهیمه باب الحوائجی

دوره 10، شماره 36 ، مهر 1402، ، صفحه 49-84

https://doi.org/10.22054/jks.2023.71395.1552

چکیده
  صنعت نرم‌افزار نمودی از مهارت‌های نرم و تفکر انتزاعی انسانی. این پژوهش به‌منظور ارزیابی عملکرد سیستم مدیریت دانش به‌عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های بهبوددهنده عملکرد در شرکت‌های نرم‌افزاری، بر مبنای رویکرد فراترکیب شده انجام‌شده است. این پژوهش کاربردی و با روش اسنادی و فراترکیب انجام‌شده است. برای تجزیه‌وتحلیل اطلاعات ...  بیشتر

شناسایی شاخص های آموزش منابع انسانی در بانک ملی ایران با رویکرد مدیریت دانش

فاطمه حمیدی؛ فهیمه باب الحوائجی؛ نجلا حریری؛ حسین عباسیان

دوره 10، شماره 35 ، تیر 1402، ، صفحه 171-214

https://doi.org/10.22054/jks.2022.70965.1546

چکیده
  این مطالعه با هدف شناسایی شاخص‍های آموزش منابع انسانی در بانک ملی ایران با رویکرد مدیریت دانش صورت گرفت، بنابراین از منظر هدف یک مطالعه کاربردی است. روش پژوهش آمیخته از نوع اکتشافی با رویکرد کیفی و به روش‍های فراترکیب و دلفی بود. در مرحله نخست از روش فراترکیب استفاده گردید که ﺟﻤﻌﺎً 156 منبع مرتبط با موضوع پژوهش یافت شد و درنهایت ...  بیشتر

مقایسه عملکرد موتورهای کاوش وب در نمایه‌سازی و پیدانمایی پیشینه‌های فراداده‌ای مبتنی بر روش داده‌های خرد

سید مهدی طاهری؛ سارا ذوالقدر؛ نجلا حریری

دوره 5، شماره 16 ، آبان 1397، ، صفحه 83-101

https://doi.org/10.22054/jks.2019.38110.1210

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تبیین عملکرد موتورهای کاوش وب در نمایه‌سازی و پیدانمایی پیشینه‌های فراداده‌ای مبتنی بر روش داده‌های خرد به‌صورت تطبیقی و با روش تجربی انجام شد. جامعه پژوهش را 100 پیشینه فراداده‌ای (مربوط به کتاب‌های الکترونیکی) مبتنی بر زبان نشانه‌گذاری فرامتن (اچ­تی­ام­ال) در قالب یک گروه آزمون، دارای 50 پیشینه به زبان ...  بیشتر

مطالعه تصویر ذهنی سازمانی اعضای هیئت‌علمی و کتابداران از کتابخانه‌های دانشگاه علامه طباطبائی

مهناز حاجی حسنی؛ فهیمه باب الحوائجی؛ نجلا حریری

دوره 4، شماره 11 ، مرداد 1396، ، صفحه 77-93

https://doi.org/10.22054/jks.2017.23267.1138

چکیده
  این پژوهش با هدف مطالعه و شناخت تصویر ذهنی سازمانی اعضای هیئت علمی و کتابداران دانشگاه علامه طباطبائی از کتابخانه­های دانشگاه انجام شده است. پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و از نظر روش پیمایشی – تحلیلی بود. جامعه آماری این پژوهش 242 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه و 49 نفر از کتابداران این دانشگاه است. ابزار گردآوری اطلاعات با پرسشنامه ...  بیشتر