دوره 11 (1403)
دوره 10 (1402)
دوره 9 (1401)
دوره 8 (1400)
دوره 7 (1399)
دوره 6 (1398)
دوره 5 (1397)
دوره 4 (1396)
دوره 3 (1395)
دوره 2 (1394)
دوره 1 (1393)
تدوین مدل ارتباط دهی نظام مدیریت دانش با مدیریت پروژه، مدیریت فناوری، مدیریت تحقیق و توسعه در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران

عاطفه رحیمی؛ محمد حسن زاده

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 30 دی 1402

https://doi.org/10.22054/jks.2021.60736.1437

چکیده
  هدف: این پژوهش، تدوین مدل ارتباط مناسب بین نظام مدیریت دانش با سه مؤلفه مدیریت پروژه، مدیریت فناوری و مدیریت تحقیق و توسعه در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران به انجام رسیده است. جامعه آماری این تحقیق را مدیران و کارشناسان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران تشکیل می‌دهد. برای سنجش متغیرهای تحقیق نیز از پرسشنامه ...  بیشتر

ارائه مدل مزیت رقابتی مبتنی بر مدیریت دانش در موسسه نوین دانش‌پژوهان

ستاره پاریان؛ محمد حسن زاده؛ عاطفه شریف

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 خرداد 1401

https://doi.org/10.22054/jks.2022.64110.1475

چکیده
  این پژوهش از نوع کاربردی و مطالعات کمی است. جمع‌آوری اطلاعات با استفاده از روش‌های اسنادی و پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق را 30 نفر از کارمندان موسسه نوین دانش‌پژوهان تشکیل می‌دهند (به علت کم بودن تعداد این افراد و بنابر صلاحدید استاد راهنما نمونه‌گیری انجام نشد). سوالات پرسشنامه پژوهش حاضر طبق مقیاس پنج‌گزینه‌ای ...  بیشتر

طراحی مدلی تعاملیِ عملیاتی برای اشاعه گزینشی اطلاعات در کتابخانه‌های دانشگاهی (مطالعه موردی: دانشگاه تربیت مدرس)

حمیدرضا سعیدنیا؛ محمد حسن زاده

دوره 9، شماره 32 ، مهر 1401، ، صفحه 1-34

https://doi.org/10.22054/jks.2019.44197.1233

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف طراحی مدلی تعاملی برای اشاعه گزینشی اطلاعات در کتابخانه‌های دانشگاهی انجام شد. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی، و از نظر روش، پیمایشی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی دانشجویان ارشد، دکتری و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ تربیت مدرس تهران بوده است. براساس آمار موجود در سایت این دانشگاه، تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه ...  بیشتر

میزان تحقق اهداف دوره‌های آموزش ضمن خدمت در کتابخانه‌های دانشگاه‌های دولتی

فاطمه زندیان؛ زینب وفایی؛ محمد حسن زاده

دوره 5، شماره 16 ، آبان 1397، ، صفحه 121-143

https://doi.org/10.22054/jks.2019.32386.1182

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی میزان تحقق اهداف دوره­های آموزش ضمن خدمت در کتابخانه­های مرکزی دانشگاه­های دولتی شهر تهران بوده است. روش از نوع پیمایشی بود و برای گردآوری داده­ها از 3 پرسشنامه­ محقق ساخته و روش‏های آماری توصیفی و تحلیلی برای پاسخ به پرسش‏ها و آزمون فرضیه‏ها استفا‏ده شد. جامعه پژوهش، کتابخانه­های مرکزی 13 دانشگاه ...  بیشتر

بررسی میزان استفاده متخصصان مراکز تحقیق و توسعه صنعت خودروی ایران از کتابخانه‌های وابسته

فاطمه زندیان؛ ستاره کشمیری؛ محمد حسن زاده

دوره 5، شماره 14 ، اردیبهشت 1397، ، صفحه 33-57

https://doi.org/10.22054/jks.2018.32387.1183

چکیده
  هدف اصلی پژوهش حاضر شناسایی میزان استفاده‌ی متخصصان مراکز تحقیق و توسعه‌ی صنعت خودروی ایران از کتابخانه‌های تخصصی این مراکز بود. این پژوهش به روش پیمایشی انجام گرفته است و جامعه‌ی موردبررسی 885 نفر شامل کلیه متخصصان سه مرکز اصلی تحقیق و توسعه صنعت خودرو، یعنی ایپکو، ان.پی.دی (ایران‌خودرو) و سایپا که در فرایندهای تحقیق و توسعه نقش ...  بیشتر

بررسی رابطه سبک رهبری مدیران کتابخانه‌ها و میزان خلاقیت آنان (مطالعه موردی: کتابخانه‌های دانشگاه تهران)

فاطمه زندیان؛ مریم جان محمدی؛ محمد حسن زاده

دوره 4، شماره 13 ، بهمن 1396، ، صفحه 85-106

https://doi.org/10.22054/jks.2018.32423.1185

چکیده
  هدف از انجام پژوهش حاضر، مطالعه سبک مدیریت حاکم بر کتابخانه‌های دانشگاه تهران از دیدگاه مدیران و کارکنان و تبیین رابطه بین سبک رهبری مدیران با خلاقیت آنان بود. برای ارزیابی مؤلفه‌های مذکور از پژوهش پیمایشی استفاده شد. جامعه آماری شامل تمامی کارکنان و مدیران کتابخانه‌های وابسته به دانشگاه تهران در شهر تهران بود که 110 نفر کارمند و ...  بیشتر

شناسایی اهداف مرتبط با کتابخانه‌های عمومی در اسناد بالادستی جمهوری اسلامی ایران

محمد حسن زاده؛ سمیه جعفری باقی آبادی

دوره 4، شماره 12 ، آبان 1396، ، صفحه 27-48

https://doi.org/10.22054/jks.2018.31580.1176

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر شناسایی اهداف مرتبط با کتابخانه عمومی در سند چشم­انداز و برنامه­های پنجم و ششم توسعه، سند اقتصاد مقاومتی کشور، سند نقشه جامع علمی کشور، سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور و سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بود. این پژوهش از نوع توصیفی به روش اسنادی و تحلیل محتوای قیاسی بر اساس 12 رسالت کتابخانه عمومی از منظر ایفلا در اسناد ...  بیشتر

نقش مدیریت دانش و خلاقیت سازمانی در بهره‌وری منابع انسانسی (مطالعه موردی: مجتمع گازی پارس جنوبی)

فاطمه هلالیان مطلق؛ محمد حسن زاده

دوره 2، شماره 4 ، مهر 1394، ، صفحه 51-66

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش، بررسی نقش مدیریت دانش و خلاقیت سازمانی در بهره‌وری منابع انسانی است. روش: پژوهش حاضر توصیفی- پیمایشی و از نظر اهداف، کاربردی است. جامعه آماری این پژوهش را 300 نفر از کارمندان شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی تشکیل می‌دهند. برای جمع آوری داده‌ها از پرسشنامه استفاده شده است. روایی محتوای پرسشنامه با استفاده از نظر چند تن ...  بیشتر

جریان دانش در شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و ارائه مدل مفهومی

محمد حسن زاده؛ مهتاب تیموری تابیه

دوره 2، شماره 2 ، اردیبهشت 1394، ، صفحه 23-40

https://doi.org/10.22054/jks.2015.1088

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر باهدف شناسایی و تحلیل جریان دانش در شرکت‎های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران انجام شد. روش: در این پژوهش نظر 256 نفر از کارکنان شاغل در 30 شرکت دانش‎بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران که دارای نیروی تمام‌وقت بیش از 4 نفر بودند، از طریق پرسشنامه، پیمایش شد. یافته­ ها: جریان دانش در شرکت­های ...  بیشتر