دوره 11 (1403)
دوره 10 (1402)
دوره 9 (1401)
دوره 8 (1400)
دوره 7 (1399)
دوره 5 (1397)
دوره 4 (1396)
دوره 3 (1395)
دوره 2 (1394)
دوره 1 (1393)
مقاله پژوهشی
نقش فرایندهای مدیریت دانش در دستیابی به اهداف شرکت‌های بیمه

ابوالفضل خسروی؛ غلامرضا امیری؛ مهدی امیری

دوره 6، شماره 19 ، تیر 1398، صفحه 1-15

https://doi.org/10.22054/jks.2019.44375.1236

چکیده
  در اقتصاد، دانش به‌عنوان مهم‌ترین تولید محسوب می‌شود و از آن به‌عنوان مهم‌ترین مزیت رقابتی سازمان‌ها نام برده می‌شود. همچنین اثربخشی سازمانی را میزان دستیابی به اهداف سازمانی می‌دانند. هدف: هدف از این پژوهش تعیین تأثیر مدیریت دانش و فرایندهای آن بر اثربخشی سازمانی است. روش پژوهش: روش پژوهش توصیفی به روش پیمایشی بوده و جامعه آماری ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
مطالعه تأثیر شخصیت و ویژگی‌های موقعیتی بر نگرش به اشتراک‌گذاری دانش در کتابداران کتابخانه‌های عمومی

ثریا ضیایی؛ سیدجمال حقیرالسادات؛ امید علی پور

دوره 6، شماره 19 ، تیر 1398، صفحه 17-37

https://doi.org/10.22054/jks.2019.45885.1248

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر به بررسی تأثیر ویژگی‌های شخصیتی (خودکارآمدی و عزت‌نفس) و ویژگی‌های موقعیتی (ارزیابی شناختی: تهدید در مقابل چالش) بر نگرش به اشتراک‌گذاری دانش در کتابداران کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی پرداخته است. روش: پژوهش حاضر کاربردی بوده که با روش پیمایشی و با ابزار پرسشنامه انجام شده است. آلفای کرونباخ برای پرسشنامه‌های ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی وضعیت معماری مرجع مدیریت دانش در سازمان‌های مالی (موردمطالعه: مرکز تحقیقات، تحول و برنامه‌ریزی بانک صادرات ایران)

حوریه صدیقی

دوره 6، شماره 19 ، تیر 1398، صفحه 39-62

https://doi.org/10.22054/jks.2019.43906.1232

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش بررسی وضعیت عناصر معماری مرجع مدیریت دانش در مرکز تحقیقات، تحول و برنامه‌ریزی بانک صادرات ایران بود. روش: پژوهش از نوع کاربردی و به روش پیمایشی بوده است. جامعه آماری این پژوهش مرکز تحقیقات، تحول و برنامه‌ریزی بانک صادرات ایران بوده و ابزار گردآوری داده‏ها، پرسشنامه ‌محقق‌ساخته بوده است. یافته­ها: یافته­ها ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
شناسایی و دسته‌بندی خدمات مبتنی بر وب مطلوب در وب‌سایت کتابخانه‌های عمومی ایران بر اساس مدل سنجش رضایت مشتری کانو

حمیدرضا سعیدنیا

دوره 6، شماره 19 ، تیر 1398، صفحه 63-88

https://doi.org/10.22054/jks.2019.43087.1230

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر، شناسایی و دسته­بندی خدمات مبتنی بر وب مطلوب در وب‌سایت کتابخانه‌های عمومی ایران بر اساس مدل سنجش رضایت مشتری کانو بود. روش‌: پژوهش ازنظر هدف، کاربردی و ازنظر روش، پیمایشی بوده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کاربران کتابخانه‌های عمومی بود که 120 نفر از بین آن‌ها به‌صورت تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
درنگی بر استفاده از اینترنت اشیاء و ارائه الگوی کاربرد آن در کتابخانه‌های دانشگاهی

امیررضا اصنافی؛ شیما مرادی؛ سحر رضوی

دوره 6، شماره 19 ، تیر 1398، صفحه 89-113

https://doi.org/10.22054/jks.2019.44312.1235

چکیده
  اینترنت اشیاء توصیفگر وضعیتی است که در آن تعداد زیادی از دستگاه‌ها (اشیاء) توسط حسگرهایی از طریق اینترنت به هم متصل می‌شوند. هدف: هدف از پژوهش حاضر مطالعۀ نگرش کتابداران کتابخانه‌ مرکزی دانشگاه‌های سطح یک کشور درباره اینترنت اشیاء و ارائه الگوی کاربرد آن در کتابخانه دانشگاهی بود. روش: پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی بود و ازنظر روش، ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تحلیل خدمات سالمندان در کتابخانه‌های عمومی شهر تهران وابسته به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

گلنسا گلینی مقدم؛ زهرا حسین نیا تنها؛ میترا صمیعی

دوره 6، شماره 19 ، تیر 1398، صفحه 115-137

https://doi.org/10.22054/jks.2019.45460.1246

چکیده
  هدف: هدف از این مطالعه تحلیل خدمات سالمندان در کتابخانه­های عمومی شهر تهران وابسته به نهاد کتابخانه­های عمومی کشور است. روش: روش پژوهش پیمایشی-توصیفی و جامعه آماری شامل 3۸ نفر از مدیران و یا مسئولان کتابخانه­های عمومی شهر تهران است. برای جمع­آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق‌ساخته استفاده شد که با الهام از رهنمودهای انجمن کتابداری ...  بیشتر