دوره 11 (1403)
دوره 10 (1402)
دوره 9 (1401)
دوره 8 (1400)
دوره 7 (1399)
دوره 5 (1397)
دوره 4 (1396)
دوره 3 (1395)
دوره 2 (1394)
دوره 1 (1393)
مقاله پژوهشی
رابطه ساختاری بین جو تیمی، رهبری توانمندساز و نگرش نسبت به تسهیم دانش با رفتار تسهیم دانش

فرخنده احمدی؛ محمد علی نادی

دوره 6، شماره 20 ، تیر 1398، صفحه 1-31

https://doi.org/10.22054/jks.2019.47211.1254

چکیده
  هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه ساختاری بین جو تیمی، رهبری توانمندساز و نگرش نسبت به تسهیم دانش با رفتار تسهیم دانش بود. رو ش پژوهش همبستگی و جامعه آماری آن را کلیه دبیران زن شاغل در دوره پیش‌دانشگاهی دبیرستان‌های دخترانه نواحی شش‌گانه آموزش‌وپرورش شهر اصفهان تشکیل می‌دادند که بر اساس جدول کرجسی و مورگان (1970) 189 نفر به روش نمونه‌گیری ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
ارزیابی و تحلیل مقاله‌های علمی – پژوهشی مدیریت دولتی در نشریه‌های منتخب این رشته در ایران

حامد محمدی

دوره 6، شماره 20 ، تیر 1398، صفحه 33-53

https://doi.org/10.22054/jks.2019.45471.1247

چکیده
  هدف اصلی نوشتار حاضر بررسی و تحلیل محتوای علمی مقاله‌های رشته مدیریت دولتی در نشریه‌های منتخب این رشته در ایران بوده است. منظور از نشریه‌های منتخب رشته مدیریت دولتی، نشریه‌های علمی – پژوهشی بود که رسالت توسعه دانش مدیریت دولتی کشور را بر عهده‌دارند که در نوشتار حاضر شامل نشریه مدیریت دولتی دانشگاه تهران، نشریه چشم‌انداز مدیریت ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی مقوله‌های طبقه‌بندی خاص مدارک و ارائه طرح طبقه‌بندی پایان‌نامه‌ها با تأکید بر پرسش‌های WH

سهیلا فعال

دوره 6، شماره 20 ، تیر 1398، صفحه 55-74

https://doi.org/10.22054/jks.2019.46420.1250

چکیده
  این پژوهش با هدف بررسی مقوله‌های خاص مدارک و همچنین بررسی کاربرد پرسش‌های پنج‌گانه WH برای دستیابی به طرح و روشی برای طبقه‌بندی پایان‌نامه‌ها انجام‌ شده است. به این منظور از عناصر کتاب‌شناختی و فراداده‌ای که در سازمان‌دهی پایان‌نامه‌ها بکار می‌روند به‌عنوان مقوله‌هایی برای پاسخ به پرسش‌های WH استفاده کرده است. در این پژوهش ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بازنگری در تعریف نظریه با رویکرد کتاب‌شناختی

فریده کعب عمیر؛ غلامرضا حیدری

دوره 6، شماره 20 ، تیر 1398، صفحه 75-93

https://doi.org/10.22054/jks.2019.45048.1242

چکیده
  برای نظریه تعاریف گوناگونی در متون ارائه شده است که با رویکرد کتاب­شناختی و تحلیل محتوا قابل‌دسترسی هستند. این گوناگونی در کلیدواژه­ هایی که در تعاریف وجود دارند قابل‌مشاهده است. در این مقاله تعاریف موجود از نظریه در متون استخراج و با استفاده از روش تحلیل محتوای آن تعاریف، واژگان اصلی و مترادف­ و بسامد هرکدام محاسبه شد. تحلیل ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
چالش‌ها و راهکارهای جذب بزرگ‌سالان نوسواد به کتابخانه‌های عمومی: مطالعه موردی شهرستان آذرشهر

افسانه عباسی؛ فائقه محمدی؛ لیلا خلیلی؛ تراب نجاری

دوره 6، شماره 20 ، تیر 1398، صفحه 95-121

https://doi.org/10.22054/jks.2019.45913.1249

چکیده
  هدف پژوهش حاضر شناسایی چالش‌ها و راهکارهای جذب بزرگ‌سالان نوسواد به کتابخانه­های عمومی از دیدگاه کتابداران بود. این پژوهش کیفی از نوع مطالعه موردی اکتشافی بود. جامعه موردبررسی، کتابداران عمومی و نمونه موردمطالعه شامل 14 کتابدار شاغل در کتابخانه­های عمومی شهرستان آذرشهر بود. داده­ها به شیوه نمونه‌گیری هدفمند با استفاده از ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بازاندیشی هرمنوتیک در شکل‌گیری پژوهش‌های کیفی حوزه علم اطلاعات و دانش‌شناسی با تأکید بر دیدگاه گادامر

فرشاد پرهام‌نیا

دوره 6، شماره 20 ، تیر 1398، صفحه 123-148

https://doi.org/10.22054/jks.2019.45349.1245

چکیده
  یکی از روش‌های تحلیل اطلاعات، روش هرمنوتیک است. این روش یکی از روش‌های تفسیر متون است. هدف از پژوهش حاضر، بازاندیشی روش هرمنوتیک در حوزه علم اطلاعات و دانش‌شناسی با تأکید بر دیدگاه گادامر و ارائه فرایند تحلیل با روش هرمنوتیک عینی در این حوزه بوده است. پژوهش حاضر از نوع مروری استدلالی–انتقادی بود که در آن از روش‌های اسنادی و کتابخانه‌ای ...  بیشتر