دوره 10 (1402)
دوره 9 (1401)
دوره 8 (1400)
دوره 6 (1398)
دوره 5 (1397)
دوره 4 (1396)
دوره 3 (1395)
دوره 2 (1394)
دوره 1 (1393)
مقاله پژوهشی
ارائۀ الگوی پیشنهادی برای نرم‌افـزار استخـراج داده از رسـانه‌های اجتمـاعی

امیررضا اصنافی؛ مریم پاکدامن نایینی؛ سمانه برجی

دوره 7، شماره 25 ، دی 1399، صفحه 1-32

https://doi.org/10.22054/jks.2020.51830.1321

چکیده
  این پژوهش با هـدف اصلـی ارائۀ الگـــوی پیشنهـــادی برای نرم‌افزار استخـــــراج و آرشیــو داده از رسانه‌هـای‌اجتماعـی تدوین شد. در پژوهش حاضر ضمن مطالعۀ کتابخانه‌ای درخصوص استخراج داده و آرشیوسازی رسانه‌های اجتماعی به بررسی نرم‌افزارهای تولید شده در این زمینه پرداخته شده است؛ در نهایت براساس سیاهه‌وارسی تهیه شده، یک الگوی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
ترسیم و تحلیل نقشه علمی دارایی نامشهود با استفاده از پژوهش‌های نمایه شده در پایگاه‌های علمی

علی اصغر سعدآبادی؛ سعید رمضانی؛ کیارش فرتاش

دوره 7، شماره 25 ، دی 1399، صفحه 33-65

https://doi.org/10.22054/jks.2020.51561.1318

چکیده
  هدف از این پژوهش تحلیل و مصور سازی تولیدات علمی حوزه دارایی‌های نامشهود در پایگاه علمی اسکوپوس بود که به تجزیه و تحلیل شبکه مفاهیم و نویسندگان این حوزه پرداخته است. پژوهش حاضر از نوع پژوهش‌های کاربردی علم‌سنجی بود و با استفاده از تحلیل هم واژگانی و هم‌تألیفی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش کلیه تولیدات علمی حوزه دارایی‌های نامشهود ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
پیاده‌سازی روش داده‌های پیوندی در نظام‌های کتابخانه‌ای: بررسی مؤلفه‌های مورد نیاز و ارائه یک الگو

اکرم فتحیان دستگردی؛ سید مهدی طاهری؛ اعظم صنعت جو؛ محسن کاهانی

دوره 7، شماره 25 ، دی 1399، صفحه 67-94

https://doi.org/10.22054/jks.2020.55860.1376

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، ارائه الگویی به منظور پیاده‌سازی روش داده‌های پیوندی در نظام‌های کتابخانه‌ای (مانند کتابخانه‌های دیجیتال و فهرست‌های کتابخانه‌ای)، و همچنین ارائه مؤلفه‌های مورد نیاز برای انجام این فرآیند بود. در این مرحله به منظور ارائه نمونه‌ای کاربردی از تبدیل پیشینه‌های فراداده‌ای بر مبنای روش داده‌های پیوندی، تعداد ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
شناسایی عوامل مؤثر بر پیاده‌سازی و استقرار مدیریت دانش در آموزش‌وپرورش شهر تهران

محمود صفری؛ محمدرضا پاشایی؛ گلناز بخشی

دوره 7، شماره 25 ، دی 1399، صفحه 95-120

https://doi.org/10.22054/jks.2020.52671.1328

چکیده
  هدف از این پژوهش شناسایی عوامل مؤثر در پیاده‌سازی و استقرار مدیریت دانش در سازمان آموزش‌وپرورش شهر تهران بود. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه جمع‌آوری اطلاعات کیفی و کمی (آمیخته) بود. جامعه آماری پژوهش در دو بخش شامل صاحبنظران حوزه آموزش‌وپرورش وکلیه معلمان شاغل در آموزش‌وپرورش شهر تهران در سال‌تحصیلی 1396-1397 به تعداد ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تحلیل ممیزی اطلاعات اداره مرکزی اسناد فنی و سیستمی شرکت ایران خودرو براساس مدل هنزل

میترا صمیعی؛ عصمت مومنی؛ شیرین فکری

دوره 7، شماره 25 ، دی 1399، صفحه 121-144

https://doi.org/10.22054/jks.2020.56328.1381

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف شناسایی، تحلیل و ترسیم ممیزی اطلاعات مرکز اسناد فنی و سیستمی شرکت ایران­خودرو بر اساس مدل هنزل انجام شده است. پژوهش حاضر به لحاظ ماهیت از نوع کاربردی و با روش پیمایشی - توصیفی انجام شده است. شیوه گرداوری اطلاعات، پرسشنامه نیمه ساختاریافته مبتنی بر مدل ممیزی اطلاعات هنزل است. جامعه آماری پژوهش 28 نفر  از کارکنان ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی وضعیت دانش و مهارت با تکیه بر فعالیت‌های مدیریت اطلاعات شخصی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بر اساس مدل جونز با تأکید بر اطلاعات الکترونیکی

آزاده نامداری؛ عبدالحسین فرج پهلو؛ منصور کوهی رستمی

دوره 7، شماره 25 ، دی 1399، صفحه 145-174

https://doi.org/10.22054/jks.2020.51512.1315

چکیده
  هدف مقاله، بررسی وضعیت مدیریت اطلاعات شخصی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از سه جنبه دانش، مهارت و هفت فعالیت مدیریت اطلاعات شخصی (شامل یافتن و دوباره‌یابی، ذخیره‌سازی، سازماندهی، نگهداشت، امنیت و مدیریت جریان اطلاعات، ارزش‌یابی و ارزش‌گذاری، تدبیر و مفهوم‌سازی بر اساس مدل جونز بود. این پژوهش به روش پیمایشی، توصیفی–تحلیلی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
رفتار استنادی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی در پایان‌نامه‌ها از سال1393- 1398

امین زارع؛ سارا بهرامی نیا؛ ثریا زنگنه

دوره 7، شماره 25 ، دی 1399، صفحه 175-196

https://doi.org/10.22054/jks.2020.49178.1264

چکیده
  هدف این پژوهش، تحلیل رفتار استنادی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی در پایان­‌نامه­‌ها از سال1393 تا 1398 بود. پژوهش حاضر از نوع پژوهش‌های تحلیل استنادی و مقطعی و براساس شیوه گردآوری داده‌­ها از نوع کتابخانه­‌ای است. جامعه پژوهش کلیۀ پایان‌نامه­‌های دفاع شده دانشجویان دانشگاه رازی در سال­های 1393 تا 1398 که جمعاً 3854 پایان­‌نامه ...  بیشتر