دوره 11 (1403)
دوره 10 (1402)
دوره 9 (1401)
دوره 7 (1399)
دوره 6 (1398)
دوره 5 (1397)
دوره 4 (1396)
دوره 3 (1395)
دوره 2 (1394)
دوره 1 (1393)
مقاله پژوهشی
مطالعه علم‌سنجی فرایند پژوهش در مدیریت دانش و ارتباط مفهومی آن با حوزه آموزش

فریبا عدلی؛ معصومه لشگری؛ معصومه شیری

دوره 8، شماره 28 ، مهر 1400، صفحه 1-20

https://doi.org/10.22054/jks.2020.54938.1361

چکیده
   هدف از این پژوهش، مطالعه روند پژوهش‌ها پیرامون مفهوم مدیریت دانش و ارتباط مفهومی آن با حوزه آموزش، با استفاده از روش تحلیل و نقشه‌برداری علم‌سنجی است. توصیف علم‌سنجی و تحلیل شبکه‌های اجتماعی در پایگاه داده‌هایWeb of Science ، طی سال‌های 2000 تا 2019 انجام ‌شده است. ساختار و الگوهای اطلاعات مبادله شده در زمینه پژوهش‌های مدیریت دانش ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
رابطه بین تسهیم دانش و رفتار شهروندی سازمانی با خلاقیت سازمانی در مؤسسات آموزش عالی (مورد مطالعه: کارکنان دانشگاه قم)

عبدالله جهانی پور؛ حمید رحیمی

دوره 8، شماره 28 ، مهر 1400، صفحه 21-47

https://doi.org/10.22054/jks.2020.52836.1330

چکیده
  خلاقیت سازمانی همواره تحت تأثیر متغیرها و عوامل گوناگونی قرار داشته است. یکی از مؤلفه‌های اثرگذار بر خلاقیت سازمانی، فرآیندهای مختلف مدیریت دانش و پدیده رفتار شهروندی سازمانی است. لذا هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین تسهیم دانش و رفتار شهروندی سازمانی با خلاقیت سازمانی در مؤسسات آموزش عالی بود. نوع پژوهش، توصیفی-همبستگی و جامعه‌آماری ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
مدل پارادایمی خدمات و برنامه های کاربر محور کتابخانه های عمومی: مطالعه موردی کتابخانه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور

مهشید التماسی؛ فاطمه فهیم نیا؛ محمد ابویی اردکان

دوره 8، شماره 28 ، مهر 1400، صفحه 49-70

https://doi.org/10.22054/jks.2021.55561.1369

چکیده
  هدف پژوهش، بررسی خدمات و برنامه‌های موردانتظار کاربران از کتابخانه‌های عمومی از دیدگاه خود آن‌ها و بررسی نقاط زمینه‌ساز و عوامل مؤثر بر خواسته‌های کاربران بود. برای نیل به هدف این مقاله، رویکرد کیفی مدنظر بود و با توجه به تنوع فرهنگی در استان‌‌های مختلف و نبود مدل معتبر قبلی از روش گراندد تئوری با استفاده از ابزار مصاحبه نیمه ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
سنجش تأثیر بلوغ مدیریت دانش بر کیفیت خدمات در بانک پارسیان

فاطمه دکامینی؛ محمد احسانی فر

دوره 8، شماره 28 ، مهر 1400، صفحه 71-111

https://doi.org/10.22054/jks.2021.60865.1438

چکیده
  سنجش بلوغ مدیریت دانش اجازه می‌دهد شرکت‌هایی که در حال اجرای پروژه‌های مدیریت دانش هستند، فعالیت‌های مدیریت دانش خود را به‌صورت جامع ارزیابی کنند و به‌صورت سیستماتیک و نظام‌مند جایگاه و موقعیت خویش را در مدیریت دانش تشخیص دهند و دقیقاً موانع پیشرفت را شناسایی و تغییرات و تنظیمات لازم را اجرا و منابع موردنیاز برای رسیدن به مراحل ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
رابطه رهبری اخلاقی بر رفتار شهروندی و آوای کارکنان با نقش میانجی هویت سازمانی(مطالعه موردی کارکنان اداراه ورزش و جوانان استان‌های غرب کشور)

شهاب بهرامی؛ محمد سعید کیانی

دوره 8، شماره 28 ، مهر 1400، صفحه 113-134

https://doi.org/10.22054/jks.2021.59821.1423

چکیده
  مطالعه حاضر نقش میانجی هویت سازمانی را در رابطه بین رهبری اخلاقی بر آوا و رفتار شهروندی مورد بررسی قرار داده است. پژوهش حاضر توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف کاربردی و از نظر جمع آوری اطلاعات از نوع پژوهش‌های توصیفی _ همبستگی بود. جامعه پژوهش تمــامی کارکنــان ادارات کــل ورزش و جوانــان استان‌های غرب کشور در سال 1397 بـود. از تحلیل عاملی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
ارائه الگوی پیاده سازی مدیریت دانش در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی

مهناز خداداد؛ فهیمه باب الحوائجی؛ عصمت مومنی

دوره 8، شماره 28 ، مهر 1400، صفحه 135-168

https://doi.org/10.22054/jks.2021.58377.1413

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف ارائه الگوی پیاده‌سازی مدیریت دانش در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش آمیخته با دو روش کمی و کیفی بود. ابزار گردآوری داده در بخش کمی و کیفی، پرسشنامه محقق‌ساخته با استفاده از شاخص‌های مدل پایه‌های ساختمان پروبست بوده است. جامعه پژوهش در بخش کیفی شامل 21 نفر ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تحلیل محتوای مقالات فصلنامۀ مطالعات مدیریت گردشگری (۱۳۹۸-۱۳۹۱) برمبنای الگوی مشارکت نویسندگان و ویژگی‌های روش‌شناسی، استنادی و عملکردی مقالات

درنا رضانیا؛ مجید رضا مقنی پور؛ سید جواد ظفرمند

دوره 8، شماره 28 ، مهر 1400، صفحه 169-201

https://doi.org/10.22054/jks.2021.60526.1433

چکیده
  مطالعۀ روند تولید مقالات علمی در هر حوزۀ دانشی، از یک‌سو می­توانند تصویری شفاف از خط سیر علمی یک نشریه ارائه دهد و از سوی دیگر، شکاف­ها و خلأهای پژوهشی  را در آن حوزه، شناسایی نماید. در این میان بررسی پژوهش­های انتشار یافته در حوزۀ گردشگری، می­تواند درک صحیحی از رویکردهای نظری، روش­ها و تکنیک­های مورد استفادۀ محقق و چگونگی ...  بیشتر